Megérkeztek a lezuhant etióp utasszállító fekete dobozai Franciaországba

Megérkezett Franciaországba a vasárnap lezuhant etióp utasszállító mindkét fekete doboza – közölte Franciaország légiközlekedési baleseteket vizsgáló ügynökségének (BEA) a szóvivője csütörtökön.

Forrás: MTI2019. 03. 14. 11:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szóvivő hozzátette, hogy a repülési adatokat rögzítő dobozt és a pilótafülke hangrögzítő dobozát a nap folyamán veszik át. Ezek az információk kulcsfontosságúak annak érdekében, hogy megállapítsák, mi okozta az etióp légitársaság Boeing 737 MAX 8 típusú gépének katasztrófáját. Az afrikai ország légitársasága a héten korábban már bejelentette, hogy külföldre küldik elemzésre a lezuhant gép fekete dobozait, mert Etiópiában nincs megfelelő eszközük erre.

A nap folyamán megérkeztek az etióp fővárosba az áldozatok családtagjai, akiket busz szállított a katasztrófa helyszínére. Többen közülük a vizsgálat nagyobb átláthatóságát kérték számon, és válaszokat követeltek. A légitársaság egyik alkalmazottja azt válaszolta, a vizsgálat folyik, és minden nap újabb részletekre derül fény.

A járat március 10-én indult el Addisz-Abebából Kenya fővárosába, Nairobiba, ám felszállás után hat perccel, Addisz-Abebától mintegy 6 kilométerre délkeletre a földnek csapódott, több darabra esett szét, és kiégett. Az utasok és a személyzet tagjai, összesen 157 ember, életét vesztette.

A katasztrófa után számos ország, köztük az Egyesült Államok is, bejelentette: átmeneti időre kivonják a forgalomból a Boeing repülőgépek vitatott – 737 MAX 8 és MAX 9-es – típusait. A Reuters hírügynökség számítása szerint a hét végi katasztrófáig a világon összesen 371 Boeing 737 MAX típust tartottak üzemben, és ennek mintegy kétharmadát tiltották el a repüléstől szerdáig.

A CNN hírtelevízió információi szerint a Boeing 737 MAX típusú géppel repülő néhány amerikai pilóta már korábban jelezte, hogy bajok vannak a géppel. Egy másik szakértő szerint valószínűsíthetően a gép emelkedését szabályozó automatika lépett működésbe akkor, amikor nem kellett volna, és a felszálláskor lenyomta a gép orrát.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.