Ismét hallatott magáról a francia George Floydként is emlegetett, 2016-ban rendőri intézkedést követően elhunyt mali származású visszaeső bűnöző, Adama Traoré nővére, Assa. A rendőrgyűlölő aktivista a Facebookon és a Twitteren is büszkén tudatta követőivel, hogy a luxuscipőket gyártó híres francia divattervező, Christian Louboutin szponzorálja a magánháborújában. Assa Traoré egy képet is mellékelt a bejegyzéshez, melyen ökölbe szorított kézzel, lábán méregdrága cipővel pózol.
Assa Traoré bejegyzése alapján elkötelezte magát a nagy presztízsű Louboutin márka mellett, mostantól a híres divattervező kollekcióját viselve fog előre menetelni a rendőri erőszak, a rasszizmus és a diszkrimináció elleni harcban.
A Le Figaro napilapban megjelent egy interjú Idris Elba brit színésszel, aki szintén csatlakozott a Louboutin divatház által létrehozott, Martin Luther King híres mondása által inspirált úgynevezett Walk a mile in my shoes elnevezésű kollekció által népszerűsíteni kívánt rasszizmus-ellenes fellépéshez. A színész elmondása alapján az akció célja nem más, mint felhívni a figyelmet a faji alapon történő negatív megkülönböztetésre, valamint a társadalmi egyenlőtlenségekre, amelyben ezentúl szerepet kap a francia rendőröket lépten-nyomon támadó Assa Traoré is.
Az interjúból az is kiderül, hogy a kollekció bevételeinek száz százalékát, vagyis a teljes összeget olyan egyesületeknek ajánlják fel, melyek az igazságtalanság és az elnyomás elleni harc mellett kötelezték el magukat, köztudott ugyanis, hogy Idris Elba és felesége, Sabrina szintén a BLM mozgalom lelkes hívei.

Fotó: MTI/EPA/Christophe Petit Tesson
A történtekről beszámoló Valeurs actuelles hetilap cikke alapján rendkívül sok negatív kommentet kapott Assa Traoré, az internetezők leginkább azt kifogásolták, hogy a rendőrellenes aktivista a társadalmi egyenlőtlenségek ellen kíván harcolni, miközben olyan cipő virít a lábán, amelynek az ára ötszáz eurótól kezdődik.
Az ellentmondás feltűnt a Marianne nevű lapnak, is, ahol egy az egyben azt a kérdést feszegetik, hogy nem zavarja-e Assa Traorét, hogy egy dúsgazdag kapitalista üzletember, Christian Louboutin termékét népszerűsíti, miközben egyenlőséget hirdet mindenki számára. A cikk arra is rávilágít, hogy a francia divattervező nyilván nem véletlenül választotta ki Assa Traorét terméke népszerűsítésére, bizonyára meglátta a BLM mozgalom ismert alakjainak marketingértékét, melyet a kollekció és a kampány népszerűsítésére használhatna.