Az Egyesült Államok járványügyi és megbetegedés-kezelési központja (CDC) vezetőségének szerdai ülése után Rochelle Walensky igazgató közleményben jelentette be a változásokat, amelyek többi között a hatóság reagálóképességének felgyorsításáról, a kormányzati szervezetekkel való együttműködés javításáról szólnak. Célként jelölte meg azt, hogy megszűnjenek az egymást átfedő és egymásnak ellentmondó közegészségügyi ajánlások. A közlemény elszámoltathatóságot, együttműködést, kommunikációt, a közegészségügy cselekvésorientált kultúrájának kialakítását ígéri.
Az igazgató elismerte, hogy ugyan a hatóság 75 éve, megalakulása óta készült a koronavíruséhoz hasonló járványok kezelésére, és „a nagy pillanatban a teljesítményünk nem felelt meg az elvárásoknak”.
A konkrét lépések között szerepel az intézmény kommunikációs tevékenységének átszervezése és az internetes oldalának átalakítása.
A hatóságnál csaknem 12 ezer ember dolgozik, éves költségvetése 12 milliárd dollár.
Borítókép: az amerikai járványügyi hivatal (CDC) atlantai központja (Fotó: Nathan Posner/Anadolu Agency/Anadolu Agency via AFP)