A Bloomberg arról cikkezett, hogy a magyar kormánynak plakátkampányokra van szükség ahhoz, hogy meggyőzzék a magyarokat az unióhoz való tartozás fontosságáról, annak ellenére 2004 óta több mint százmilliárd eurót kapott Magyarország az EU-tól. A cikk szerzője egyenesen úgy fogalmazott:
Magyarország mára az EU egységét veszélyeztető hellyé vált.
A szerző véleménye szerint Orbán Viktor éveken keresztül uralta a közéletet EU-ellenes retorikájával, és a magyarok kezdenek egyre inkább kelet felé fordulni. A Bloomberg még a Népszava felmérésére is hivatkozik, amelyből kiderül, Orbán támogatóinak többsége az oroszokkal és a kínaiakkal rokonszenvez, és kevésbé bízik az amerikaiakban és a britekben.
Hegedűs Dániel, a berlini Német Marshall Alap munkatársa ezzel kapcsolatban arról beszélt, ijesztő, milyen gyorsan tönkretette Orbán Magyarország EU-párti hozzáállását. Úgy véli, hogy Magyarország távozása az EU-ból szimbolikusabb lenne még a brexitnél is, hozzátéve, magyar miniszterelnök EU iránti elköteleződése kérdéses, és számos kétség merült fel az ukrajnai háború kitörése óta hangoztatott retorikájával kapcsolatban.
Urbán Ágnes, a Mertek Media Monitor budapesti médiafigyelő igazgatója szerint pedig Magyarországnak nem sikerült magáévá tenni az európai értékeket. Úgy látja, most, hogy nem folyik a pénz, sokkal nagyobb az EU-ellenes propaganda az országban. Az elemző szerint a magyarok azért többségében EU-pártiak maradtak, de drámainak tartja a fiatalok körében növekvő NATO-ellenességet.
A lap cikkéből az is kiderül, hogy Brüsszelben a hanyatlást széles körben annak tulajdonítják, hogy Orbán uralja a magyarországi médiát.
Borítókép: A Miniszterelnöki Sajtóiroda által közreadott képen Orbán Viktor miniszterelnök (balra), Antonio Guterres ENSZ-főtitkár (balra a második), Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke (balra a harmadik) és Nikosz Hrisztodulidisz ciprusi elnök (balra a negyedik) az Európai Unió kétnapos brüsszeli csúcstalálkozóján 2023. március 23-án (Fotó:MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán)