Moszkva és Harbin vált az orosz–kínai kereskedelem központjává május 17-én rövid időre, amikor párhuzamosan indult el két jelentős vásár a két országban – írta meg az origo.hu.
Made in Russia vásár egyszerre két helyen
A szerző szerint a moszkvai vásáron annyira eredményes volt az egyik kínai blogger, aki a kínaiaknak árulta, mutatta be az orosz termékeket, hogy az élő közvetítések során 4 percenként adtak el egy-egy terméktételt (8000-50000 darabot), ami óránként 250 millió rubel forgalmat jelentett. A Vörös tér közelében kialakított pavilonban Dandan, Kína egyik legnagyobb e-kereskedelmi influenszere élő közvetítéseket tartott a Kuaishou platformon, több mint százmillió követőjének.
A RIA Novosztyi a Telegram-csatornáján egy olyan fotót tett közzé, amin az oroszok ikonikus csokimárkája látható a kínai lány kezében, ez a csoki az Aljonka.

Egyébként az origo.hu további érdekességeket is közölt a vásárról.