Magyarellenes botrány a román üzletben

A román üzletvezető megtiltotta, hogy a boltban magyarul beszéljenek.

Profi üzlet Románia
Egy bukaresti Profi üzlet. A cég is reagált. Forrás: 123RF
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felháborodást keltett az erdélyi magyarok körében, hogy kiderült: a Profi áruházlánc egyik sepsiszentgyörgyi üzletében a magyarságuk, az anyanyelvhasználat miatt zaklatta az üzletvezető az alkalmazottakat. A Székelyhon hírportál beszámolója szerint az esetről a Mikó Imre Jogvédelmi Szolgálathoz érkezett panasz. Az üggyel kapcsolatban a civil szervezet a romániai diszkriminációellenes tanácshoz fordult. Benkő Erika, a jogvédelmi szolgálat vezetője elmondta, az üzlet több alkalmazottja tett náluk panaszt a megkülönböztető bánásmód miatt. Hangsúlyozta: meglepőnek és felháborítónak tartja, hogy ilyen eset előfordulhat Sepsiszentgyörgyön.

A román üzletvezető már kinevezése első napján arra utasította a dolgozókat, ne beszéljenek magyarul egymás között. A beszámolók szerint előfordult, hogy a vásárlókra is rászólt, ha magyar nyelven beszéltek. Az elviselhetetlen légkör miatt március óta hét alkalmazott felmondott

– tájékoztatott Benkő Erika a panaszosok elmondása alapján.

Egy bukaresti Profi-üzlet. A cég is reagált
Fotó: 123RF

Csütörtökön a Profi Rom Food vállalat válaszolt a székelyföldi portál megkeresésére. Közölte: a cég támogatja a kétnyelvűséget azokban az üzletekben, ahol a településen jelentős számban élnek magyar nemzetiségűek. Itt az írott kommunikáció és a hangosbemondóban elhangzott hirdetések román és magyar nyelvűek. – A Profi üzletpolitikája, hogy minden ügyfelünk nemzetiségtől függetlenül jól érezze magát és megkülönböztetés nélküli kiszolgálásban részesüljön – áll az üzletlánc egyik vezetőjének válaszában. Hozzátette: ha olyan visszajelzéseket kapnak, hogy valamelyik alkalmazottjuk nyelvhasználat miatt diszkriminál, azt a munkatársukat átképzik. Üzleteikben a lehető legbarátságosabb, a vásárlók számára kedvező hangulat megteremtésére törekednek – írta a cég illetékese.

Benkő Erika ezzel kapcsolatban a Facebook-oldalán helyesnek nevezte a Profi reagálását. – A tanulság, hogy soha semmilyen jogsértést ne tűrjünk el csendben. Hatalmas erő van a közösség hangjában, főleg ha azt megfelelő csatornákon, szakmailag kifogástalan módon közvetítjük – fogalmazott a civil szervezet vezetője.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.