A sokrétű jótékonysági kampány azonban nemcsak pénzügyi, de lelki segítségnyújtásban is megmutatkozik, mégpedig – ahogy Siklósi Beatrix, a Kossuth rádió csatornaigazgatója, a Jónak lenni jó! kampány ötletgazdája és projektvezetője fogalmazott – egyfajta „álomteljesítéssel” is. Például a Petőfi rádió műsorvezetője, Harsányi Levente közreműködésével a gyerekek olyan hírességekkel vehettek részt közös programokon, mint Hosszú Katinka, Nagy Sándor, Fucsovics Márton, Gianni Annoni vagy Dzsudzsák Balázs. December 20-án a közmédia műsorfolyamának keretei között a különleges találkozásokat bemutató kisfilmek is adásba kerülnek. A projektvezető lapunknak azt is elárulta, hogy
egyedülálló meglepetésekkel is készül a közmédia erre az alkalomra; olyan produkciókat láthat majd a közönség, amelyekre eddig még nem volt példa,
többek között Kovács Ákos Kossuth-díjas dalszerző, énekes legújabb szerzeményének klippremierjét. A dal egyébként december 18-án hallható majd először a Petőfi rádióban.

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
A segítségnyújtáson túl a közmédia egyaránt feladatának tekinti, hogy felhívja a figyelmet az autizmus jelenségére, amelynek az enyhétől a súlyosig többféle formája van.
Az ilyen fejlődési rendellenességgel küzdők máshogyan érzékelik a világot, gondot okozhat számukra a mindennapi életben való boldogulás, tanulási vagy mentálhigiénés problémákkal küzdhetnek, de sok esetben személyre szabott, speciális segítségre van szükség. Miután két évvel ezelőtt sikerült létrehozni Közép-Európa első Autista Vizsgálóközpontját, az Együtt az Autistákért Alapítvány ezúttal az Autista Mintaház – Fejlesztő és Módszertani Központ megvalósításán fáradozik, ahol a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet szakemberei segítségével három és nyolc év közötti autista gyermekek egyénre szabott terápiája és fejlesztése valósulna meg, nagyban elősegítve a későbbi iskolai és más közösségekbe történő beilleszkedésüket. Az elképzelések szerint a központban olyan apartmanokat is kialakítanak majd, amelyek lehetőséget kínálnak a szülők felkészítésére, hogy gyermekeik igényeinek megfelelő segítséget tudjanak nyújtani, illetve kezelni az esetleges családi krízishelyzeteket.
A telefonhívások és az üzenetküldések alapján elmondható, hogy a pandémia időszaka alatt is képesek összefogni a magyar emberek a jó ügy érdekében
– tájékoztatta lapunkat Siklósi Beatrix, akitől megtudtuk, hogy cikkünk megjelenéséig már több mint negyvennégy és fél millió forint gyűlt össze. Az összeg naponta átlagosan egymillió forinttal gyarapszik, hála a kampányt segítő adakozóknak. A szervezők ugyanakkor még számítanak azoknak a nagyobb cégeknek a felajánlásaira, amelyek megtehetik, hogy lehetőségeikhez mérten nagyobb összegekkel is segítsenek.