A globális zeneipar bevételei a pandémia ellenére is nőttek

A nemzetközi hanglemezipari szövetség (IFPI) kiadta éves jelentését. Ebben az állt, hogy a globális zeneipar bevételei 7,4 százalékkal nőttek 2020-ban, elérve a 21,6 milliárd dollárt. Így a tavalyival együtt hat egymást követő éve nőttek az ágazat bevételei.

Magyar Nemzet
2021. 03. 24. 14:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A zeneipar legnagyobb forgalmazóinak számító fizetős és ingyenes streaming-zeneszolgáltatásoknak a bevételei 19,9 százalékkal 13,4 milliárd dollárra nőttek, a globális zeneipar bevételeinek 62,1 százalékát adva. 2020 végén a fizetős streaming-zeneszolgáltatások bevételei 18,5 százalékkal nőttek, és 443 millió előfizetőjük volt. Az IFPI szerint a streaming-szolgáltatások növekedése ellensúlyozta a fizikai értékesítésekben bekövetkezett 4,7 százalékos csökkenést.

10,1 százalékkal csökkentek viszont a koncertek és fesztiválok elmaradásával a zeneművek előadásából származó bevételek.

2020-ban továbbra is Latin-Amerikában növekedtek a leggyorsabban a zeneipar bevételei, 15,9 százalékkal. Ázsiában 9,5 százalékkal, Afrikában és a Közel-Keleten 8,4 százalékkal, az Egyesült Államokban és Kanadában 7,4 százalékkal, Európában 3,5 százalékkal nőttek a bevételek. Az év legtöbb eladást produkáló előadói a BTS, Taylor Swift, Drake, a The Weeknd és Billie Eilish voltak.

Taylor Swift, tízszeres Grammy-díjas, tipikus amerikai country-pop énekes, dalszerző-szövegíró, aki apolitikus magatartásának 2018-ban vetett véget, azóta LMBTQ-szimpatizáns. Trump elnökkel vitába keveredett a közösségi médiában a választások alatt
Fotó: Wikipédia

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.