Háromszázezren töltötték ki eddig a Nagy Diák Tesztet

Több mint háromszázezer fiatal töltötte ki eddig a DUE-médiacsoport online edukatív tesztjeit, a bűvös számot a héten egy pécsi diák segítségével lépte át a szervezet. A Nagy Diák Tesztek páratlanul fontos visszajelzést adnak arról, hogy miként gondolkodik a jövőt közvetlenül befolyásoló Z generáció, milyen tudással rendelkeznek, és egyáltalán kik ők, mik a kedvenc filmjeik, zenéik, kommunikációs eszközeik.

Magyar Nemzet
2021. 04. 06. 18:00
Filmteszt Fotó: Kecskeméti Dávid
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jellemzően a 14–20 éves korosztályt célozva a DUE-médiacsoport több éve szervez edukatív teszteket a legkülönbözőbb témákban. Pénzügyi, agrár, filmes és bűnmegelőzési kérdésekben adhattak számot a fiatalok a tudásukról és készségeikről, de felmérték az ismereteiket a KRESZ-ről, a rendszerváltás eseményeiről, sőt három alkalommal az intelligenciaszintjüket is megmérhették. Az eredmények sokat segítettek abban, hogy a médiacsoport átfogó képet kapjon a Z generációról. Az 1995 és 2010 között született fiatalok a nagybetűs élet előtt állnak, hamarosan a munkaerőpiacra lépnek, vagy már most is dolgoznak, így különösen figyelemreméltó a kutatás eredménye.

Filmteszt
Fotó: Kecskeméti Dávid

Háromszázezer egyéni kitöltés után már igazán értékelhető kép bontakozik ki a fiatalokról. Kilencvenhárom százalékuk használ okostelefont az utóbbi tesztek kitöltési adatai alapján, de ami a legfontosabb információ: kilencvenhét százalék tudta, hogy szexuális tartalmú képet netes felületre feltölteni veszélyes lehet, mert az ember könnyen elveszítheti a kontrollt a kép további sorsa felett. Nyolcvanhét százalék pontosan megjelölte, hogy mi az a clickbait (szenzációhajhász, kattintásvadász internetes tartalom), a mém megnevezésével kapcsolatban azonban már messze nem voltak ennyire magabiztosak.

Kimondottan jók a pénzügyi elméleti kérdésekben, tudják, mi az az infláció és az áfa, ismerik a diákhitelt és annak működését. A gyakorlati, praktikus dolgokban is tájékozottak, például tisztában vannak a protokollal abban az esetben, ha elvesztik vagy ellopják a bankkártyájukat. Rosszul teljesítettek azonban a fiatalok az általános biztosítások kérdéskörében. Kimondottan tájékozatlannak mutatkoztak a fiatalok egyes bűnmegelőzési kérdésekben, azt, hogy ki számít bűnsegédnek, mindössze 18 százalék fogalmazta meg helyesen, de az új típusú pszichoaktív drogokkal kapcsolatos szabályozással, büntethetőséggel sincs tisztában a többség.

A korábbi generációk filmjei, zenéi egyáltalán nem ismeretlenek a fiatalok előtt, 98 százalék ismeri a Tankcsapdát, 79 százalék Lugosi Bélát Dracula szerepével azonosította, és 78 százalék azt is tudta, hogy a Vukot Fekete István írta, de a Macskafogó és a Körhinta című filmek is népszerűnek mutatkoznak. A Nagy Diák Tesztek többek között olyan témákat is feldolgoznak, amelyek a fiatalokat aktuálisan érintő társadalmi problémákra reflektálnak.

– A tesztekkel hasznos tudást kapnak a játékosok, és ezzel az egyén szintjén történő edukáció valósul meg. A nagy kitöltőszám és az egymást követő években újra jelentkező programok az egyén szintjéről már társadalmi szintre is emelik az ismeretbővítést, a szemléletformálást – mondta dr. Szayly József, a DUE-médiacsoport vezetője. – Ez a korosztály hagyományos módszerekkel nehezen megszólítható és aktivizálható. Éppen ezért innovatív és kreatív formában juttatjuk el a teszteket a célcsoporthoz azokon a platformokon, amelyeket a leginkább használnak és kedvelnek. A Nagy diáktesztek applikáció kifejlesztésére az élményszerűség javítása, a trendek követése, a korosztály elvárásainak való megfelelés ösztönözte a DUE-médiacsoport munkatársait. A program gazdaságilag is fenntartható, jellege pedig lehetővé teszi, hogy a partnerek, támogatók a tudásszint felmérésén túl attitűdökre, prioritásokra, tendenciákra is rálátást kapjanak. A partnerek a tesztek során szerzett tapasztalatokat fel tudják használni saját projektjeik megvalósításához, fejlesztéséhez. Ezen túl hasznos a szponzornak az is, hogy együttműködésünk TCR-kampányban kap nyilvánosságot – tette hozzá Szayly József.

A program következő célja az ötszázezer kitöltő elérése, valamint újabb fontos témák felvetése. A DUE-médiacsoport egyik tagját, a DUE Produceri Iroda Kft.-t a napokban nagy elismerés érte, ugyanis a Best.net digitális kampányversenyen a társadalmi célú reklám, illetve szerepvállalás (TCR, CSR) kategóriában döntőbe jutott. Ezt megelőzően 2020 decemberében díjazták a DUE-médiacsoport másik tagját: Pintér Sándor belügyminiszter a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanáccsal immáron négy éve tartó, sikeres együttműködéséért, valamint a negyedik alkalommal elindított Nagy Diák Bűnmegelőzési Teszt megrendezéséért miniszteri elismerő díszoklevelet adományozott a DUE-médiahálózatnak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.