Fergeteges, hajnalig tartó táncmulatsággal indult a 9. Jazzpiknik, Jazzkovács László ugyanis olyan zenei válogatással lépett a közönség elé, ami minden korosztályt táncolásra késztetett. Jó volt látni, ahogy a jazzfunky retro mulatságra több száz pár táncolja még azt a hagyományos felállást, amikor nem magányosan, hanem együtt mozognak a párok. Volt, aki inkább a könnyed összebújós zenék során aktivizálta magát, mások inkább a pörgősebb ritmusokra kérték fel párjukat, ám amikor felcsendültek a legnagyobb slágerek, szinte mindenki hangosan énekelt és táncolt.

Fotó: Oszlányi Gyöngyvér
Kétségtelen, hogy a 9. Paloznaki Jazzpiknik első napjának hajnalig táncolós és éneklős hangulatát a Gipsy Kings alapozta meg, akik nemcsak vidáman, hanem töretlen lelkesedéssel álltak a színpadon. Szinte megbolondult a közönség, amikor felcsendültek a flamenco alapú popdalok, és bár nem tartozik a magyar hagyományok közé a flamenco tánc tudása, mégis egy emberként mozdult a közönség a dalokra. Nem spóroltak a Gipsy Kings előadói kincseikkel, a visszatapsoláskor ugyanis három számmal, a legnagyobb slágereikkel lepték meg a közönséget, amely nem nagyon akarta elengedni a zenészeket a színpadról. Egy emberként énekelték a nézők a Volárét, a Bamboléot és Elvis Presley egyik legnagyobb slágerének feldolgozását, a My wayt, amely eredetileg egy Frank Sinatra dal, a spanyol csapat A mi manera címmel adja elő.

Fotó: Oszlányi Gyöngyvér
És bár “Elvis elhagyta az épületet”, a közönség, amikor a fenntartható környezetvédelem jegyében visszaváltható poharakból kortyolgatta a balatoni borokat, még hosszan emlegette az olasz Mario Biondi Barry White-hangulatú lounge zenéjét, ami a nagyszínpad első koncertje volt. A lányok érzékeny búgó bariton hangjától olvadtak el, amikor a soul és R’n’B énekes, aki a jazztől a funky zenén keresztül a pop és brazil dalokig adta elő sokféle irányzatú zenéjét.

Fotó: Oszlányi Gyöngyvér
A fesztivál második napján, pénteken nemcsak a kisebb színpadokon, hanem a nagyszínpadon is megjelennek a hazai zenészek, a funky alapú Mörk zenéjén kívül Rúzsa Magdi dalai adják a talp alá valót. Aki pedig rajong a Gotan Projektért, az legvégül még meghallgathatja a hozzá nagyon hasonló zenét játszó Deladap műsorát, akik a mai progresszív jazz és a hagyományos roma hangzást nu-roma stílusban játszanak. Szombaton a nagyszínpadon a De-Phazz is zenél, amely egy heidelbergi illetőségű downtempo nu jazz együttes. Szakértők szerint a modern zenei irányzatokat a soul, a latin zene, a trip hop és a drum and bass elemeivel ötvözi lounge-os hangkörnyezetben.