A Libri Média létrejöttéről és távlati terveiről tartott sajtótájékoztatón Zsoldos Dávid, a cég ügyvezető igazgatója a mostani állapotot egyszerre hasonlította a célszalag átszakításának élményéhez – hiszen komoly előkészítő munka eredményeként állt össze az új médiakonglomerátum – és minősítette egy új szakasz rajtkövének. A Libri Média elsősorban két nagyobb támpilléren nyugszik. A februárban megvásárolt Port.hu több szempontból is meghatározza a vállalkozás lehetőségeit és növekedési esélyeit, a Fidelio Média megszerzésével pedig a minőségi kultúraközvetítés terén sikerült komoly előrelépéseket tenniük.
Régiós terjeszkedés, minőségi szolgáltatások
A Port.hu a hazai piacon eddig is meghatározó szereplőnek számított az adatszolgáltatás terén: a portált naponta nagyjából 1,3 millió látogató keresi fel. A Port Network a régiós piacon tör előre: jelenleg öt országban – Románia, Csehország, Szlovákia, Horvátország, Szerbia – van jelen a cég, és bár egyelőre a látogatottsági adatok a magyarénál szerényebbek, Zsoldos szerint az adatértékesítés terén komoly eredményeket értek el.
A Fidelio Média által képviselt értékek sokkal speciálisabbak, és maga a lap is prémium márkának tekinthető, aminek a megléte már önmagában is reménykeltő – állította Zsoldos, aki szerint még mindig lehet bízni a kultúraértő, azt igénylő olvasók meglétében. A Fidelio Média más szempontból is jelentőséggel bír: csak tavaly 35 olyan különszámot adtak ki, melyek speciálisan fesztiválokhoz, rendezvényekhez kötődtek. Két magazint külön is kiemelt Zsoldos, igaz, ezek nem saját kiadásaik, hanem márkamagazinok. Az egyik az öt éve fennálló MÜPA magazin, a másik frissebb kiadvány: a szép kivitelezésű Opera Magazin még nincs ilyen régen jelen, az első számot nemrég vehették kézbe a műfaj rajongói.
A Libri Média még egy területen meghatározó szereplő kíván lenni: „Kulturális 360” néven futó szolgáltatásuk olyan cégek számára kínál igazodási pontot és gyakorlati segítséget, melyek valamilyen formában szeretnének a kulturális közeghez is kapcsolódó tevékenységet kifejteni. Erre volt példa az E.ON bekapcsolódása a tavalyi Liszt-év programjaiba.
Átalakulóban a WAMP, szaporodhatnak az élő közvetítések
Ezt követően a Libri Média stratégiai partnerei kaptak szót. Először Matheidesz Réka, a WAMP ügyvezetője vázolta az immár több éve sikerrel futó kezdeményezés távlati terveit. A mindenekelőtt dizájnvásárként és a fiatal magyar tervezők megmutatkozási lehetőségeként nevet szerzett WAMP a hazai tehetségek külföldi érvényesülése érdekében is tevékenykedik, és ezt a munkát is kívánják még inkább hatékonyabbá tenni a Libri Média által kínált szolgáltatásokra támaszkodva.
A közeljövő egyik fontos változása például az, hogy az adott vásárokat egy-egy témakör köré szervezik, illetve a november és a karácsony közötti időszakban heti rendszerességgel lehet majd kilátogatni a rendezvényre. Önálló brandeket is kívánnak építeni: a WAMP Fashion értelemszerűen a divatra, a WAMP Mini a gyerekre, míg a WAMP Spájz a kézműves élelmiszerekre irányítja a figyelmet, ezenfelül tervezik még a vintage szolgáltatás fejlesztését, amibe a régi magyar tárgykultúra előtérbe helyezése is beletartozik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!