Régiós szinten erős magyar cégcsoport jött létre

A Port.hu és a Fidelio megszerzésével régiós befolyású cégcsoport jött létre Libri Média néven. Átalakul a WAMP, nő az online közvetítések súlya.

thy
2012. 10. 15. 15:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Libri Média létrejöttéről és távlati terveiről tartott sajtótájékoztatón Zsoldos Dávid, a cég ügyvezető igazgatója a mostani állapotot egyszerre hasonlította a célszalag átszakításának élményéhez – hiszen komoly előkészítő munka eredményeként állt össze az új médiakonglomerátum – és minősítette egy új szakasz rajtkövének. A Libri Média elsősorban két nagyobb támpilléren nyugszik. A februárban megvásárolt Port.hu több szempontból is meghatározza a vállalkozás lehetőségeit és növekedési esélyeit, a Fidelio Média megszerzésével pedig a minőségi kultúraközvetítés terén sikerült komoly előrelépéseket tenniük.

Régiós terjeszkedés, minőségi szolgáltatások

A Port.hu a hazai piacon eddig is meghatározó szereplőnek számított az adatszolgáltatás terén: a portált naponta nagyjából 1,3 millió látogató keresi fel. A Port Network a régiós piacon tör előre: jelenleg öt országban – Románia, Csehország, Szlovákia, Horvátország, Szerbia – van jelen a cég, és bár egyelőre a látogatottsági adatok a magyarénál szerényebbek, Zsoldos szerint az adatértékesítés terén komoly eredményeket értek el.


A Fidelio Média által képviselt értékek sokkal speciálisabbak, és maga a lap is prémium márkának tekinthető, aminek a megléte már önmagában is reménykeltő – állította Zsoldos, aki szerint még mindig lehet bízni a kultúraértő, azt igénylő olvasók meglétében. A Fidelio Média más szempontból is jelentőséggel bír: csak tavaly 35 olyan különszámot adtak ki, melyek speciálisan fesztiválokhoz, rendezvényekhez kötődtek. Két magazint külön is kiemelt Zsoldos, igaz, ezek nem saját kiadásaik, hanem márkamagazinok. Az egyik az öt éve fennálló MÜPA magazin, a másik frissebb kiadvány: a szép kivitelezésű Opera Magazin még nincs ilyen régen jelen, az első számot nemrég vehették kézbe a műfaj rajongói.

A Libri Média még egy területen meghatározó szereplő kíván lenni: „Kulturális 360” néven futó szolgáltatásuk olyan cégek számára kínál igazodási pontot és gyakorlati segítséget, melyek valamilyen formában szeretnének a kulturális közeghez is kapcsolódó tevékenységet kifejteni. Erre volt példa az E.ON bekapcsolódása a tavalyi Liszt-év programjaiba.

Átalakulóban a WAMP, szaporodhatnak az élő közvetítések

Ezt követően a Libri Média stratégiai partnerei kaptak szót. Először Matheidesz Réka, a WAMP ügyvezetője vázolta az immár több éve sikerrel futó kezdeményezés távlati terveit. A mindenekelőtt dizájnvásárként és a fiatal magyar tervezők megmutatkozási lehetőségeként nevet szerzett WAMP a hazai tehetségek külföldi érvényesülése érdekében is tevékenykedik, és ezt a munkát is kívánják még inkább hatékonyabbá tenni a Libri Média által kínált szolgáltatásokra támaszkodva.

A közeljövő egyik fontos változása például az, hogy az adott vásárokat egy-egy témakör köré szervezik, illetve a november és a karácsony közötti időszakban heti rendszerességgel lehet majd kilátogatni a rendezvényre. Önálló brandeket is kívánnak építeni: a WAMP Fashion értelemszerűen a divatra, a WAMP Mini a gyerekre, míg a WAMP Spájz a kézműves élelmiszerekre irányítja a figyelmet, ezenfelül tervezik még a vintage szolgáltatás fejlesztését, amibe a régi magyar tárgykultúra előtérbe helyezése is beletartozik.


Schwarz Gábor, a Ustream üzletfejlesztési és értékesítési vezetője az online kultúraközvetítésben rejlő lehetőségről beszélt ezután. A cég neve a világ legnagyobb online televízióját takarja, mely adások százait kínálja naponta, és segít abban, hogy egy-egy koncert vagy kulturális rendezvény több ezer kilométer távolságból is közvetlenül legyen átélhető az internet segítségével. A Ustreamnek jelenleg százmillió egyedi nézője van, és elsősorban Amerikában és Ázsiában sikerült megvetnie a lábát. A többi területért felel Schwarz, aki utalt arra is, hogy a cég egyik alapítójában is hazánk fiát tisztelhetjük, a ma is a Ustream technikai igazgatójaként tevékenykedő Fehér Gyula személyében.


A cég Magyarországon is jelen van és száz főnek ad munkát. Schwarz röpke prezentációt is tartott, a jelen lévők élőben és egyenesben pillanthattak bele a Katona József Színház éppen akkor zajló olvasópróbájába. A Ustream számára ez az egyik csapásirány: rendezvények, események élő közvetítése. Erre volt jó példa a Hunyadi László című előadás közvetítése az Operából. Schwarz szerint nemcsak egy technikai lehetőségről van szó, hanem bizonyos szempontból kultúrmisszióról is. Egyrészt a meglehetősen borsos fővárosi jegyárakat és a felutazás költségeit figyelembe véve a vidéki és a határon túli magyar közönség számára is jó lehetőséget jelent az online műélvezet, másrészt a technika adott, tehát csak az adott intézményeken, alkotói csoportokon vagy zenekarokon múlik, hogy meg akarják-e mutatni magukat külföldön is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.