Hiába a több tízmilliárdos tőkeinjekció, az új kormányzati média nem vette át a vezető szerepet sem az országos lapok, sem a hírportálok, sem a televíziók, sem pedig a bulvárcsatornák piacán – írja a Heti Válasz. A lapnak egy kormányzati forrása azt mondta: „a területfoglalás már megtörtént, a finomhangolás ideje a 2018-as országgyűlési választások utánra marad”.
Kérdésre válaszolva pontosított is: úgy fogalmazott, hogy „ki kell énekelnünk a németek kezéből az RTL Klubot”, és „az Index hírportál is túl sok vizet zavar”.
A lap részletes elemzésben foglalkozott a médiapiaci változásokkal. A cikkben kiemelték, hogy az új kormányzati média csak ott hatékony, ahol nincsenek versenytársai, például a megyei újságok piacán.
A Heti Válasz azt írja, a kormányzati kommunikáció irányítói beleszerettek a politikai bulvárba. Több forrásuk is mintaként hivatkozott a brit sajtóra – ott a 2017-es választások előtt a „konzervatív” The Sun a címlapján kukalakóként ábrázolta a munkáspárti Jeremy Corbynt, az ellenzéki Daily Mirror viszont Theresa Mayt táttatta eszelős hazugként.
Forrásaik szerint az új magyar bulvártömböt – kvázi tartalomfejlesztési igazgatóként – Habony Árpád, a kormányfő kommunikációs főtanácsadója tartja kézben.