Folytatják a Disney legnépszerűbb animációs filmjeit

Új élményparkot is nyitnak Disneylandben.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2023. 02. 09. 14:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Érkezik a Jégvarázs három, a Toy Story – Játékháború öt, és egy új Avatar-élménypark is nyílik Disneylandben – jelentette Bob Iger, a Disney vezérigazgatója a rajongóknak. 

Ezenkívül érkezik az Állati nagy balhé (Zootopia) animációs film folytatása is – közölte. 

A Toy Story – Játékháború animációs filmsorozatnak eddig már négy részét, és legutóbb egy különkiadását is bemutatták a mozik. A végtelenen túl: Buzz Lightyear útja című különkiadás jegyeladásai azonban elmaradtak a Játékháború harmadik és negyedik részének bevételétől, melyek több mint egymilliárd dollárt (385 milliárd forint) termeltek a mozipénztáraknál – közölték. 

Az óriási sikerű, 2013-ban bemutatott Jégvarázs című animációs film első része azonban akkora sikert aratott a mozikban, hogy a 2019-ben debütált második rész is 1,4 milliárd dolláros (539 milliárd forint) bevételt termelt, sőt még Jégvarázs témájú Brodaway-musical is készült. 

Iger a kaliforniai Anaheimben nyíló Disneylandben egy új Avatar élménypark nyitását is bejelentette. Az Avatar animációs film produkálta minden idők legnagyobb bevételét 2,9 milliárd dolláros jegyeladásával. 

A tavaly év végén bemutatott Avatar: A víz útja tíz évvel később folytatta a film hőseinek életét, és két hónap alatt már 2,178 milliárd dolláros (838 milliárd forintos) bevételt termelt. 

Magyarországon az Avatar volt az első film, amelynek jegybevétele átlépte az egymilliárd forintot, a második rész pedig újabb mérföldkövet ért el, a hazai jegyeladások már meghaladták a kétmilliárd forintot. James Cameron rendező elmondása szerint az Avatar harmadik része 2024 decemberében kerül a mozikba, a negyedik epizód 2026 decemberében, az ötödik pedig 2028 decemberében várható – tájékoztatott az MTI. 

A Walt Disney vállalat a negyedéves beszámoló szerint nehéz időszakon van túl, a Disney+ streamingszolgáltató 2,4 millió előfizetőt veszített 2022 utolsó három hónapjában, és a cég átszervezésének részeként 7000 munkahelyet szüntetnek meg – közölte az MTI, a Variety című amerikai filmes szaklap információi alapján. 

 

Nőtt a Disney nyeresége

A Disney a december végével zárult negyedévben 1,28 milliárd dollár adózott eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 1,15 milliárd dollárral.
Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség 99 cent lett, nagyobb az elemzői várakozások átlagában szerepelt 78 centnél. A negyedéves bevétel éves összevetésben nyolc százalékkal, 23,51 milliárd dollárra nőtt. Előzetesen 23,44 milliárd dolláros forgalomra számítottak.

A legnagyobb részleg, a média és szórakoztatás egy százalékkal 14,78 milliárd dollárra növelte bevételét, ami elmarad a várt 15,4 milliárd dollártól. A streaming 5,31 milliárd dollárt hozott, 13 százalékos bővüléssel, míg a hagyományos televíziós üzletág 7,29 milliárd dolláros forgalma öt százalékkal marad el a bázistól.

A vidámparkok, tengerjáró hajók, fogyasztási cikkek és videójátékok üzletág 21 százalékos javulást mutat, 8,74 milliárd dollárral.

A cég vezetését tavaly vette át Bob Iger, és stratégiai szerkezetátalakítást jelentett be: három részlege lesz a vállalatnak, és mintegy hétezer alkalmazottól megválnak. Az átszervezéssel 5,5 milliárd dollárt szeretnének megtakarítani. Október elején a Disney-nek 220 ezer alkalmazottja volt, ebből 166 ezren dolgoztak az Egyesült Államokban – ismertette az MTI.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexles)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.