A kedd éjjel nyilvánosságra hozott listára, amelyre idén 15 filmet válogattak be, felkerült többek között a Még egy kört mindenkinek című dán film Thomas Vinterberg rendezésében, Agnieszka Holland Sarlatán című cseh filmje, az orosz Dorogije továriscsi, Andrej Koncsalovszkij alkotása, valamint Alexander Nanau Colectiv című román dokumentumfilmje, amely az egész estés dokumentumfilmek szűkített listáján is szerepel. A versenyben maradt nemzetközi filmek között van még a bosnyák, a chilei, a francia, a guatemalai, a hongkongi, az iráni, az elefántcsontparti, a mexikói, a norvég, a tajvani és a tunéziai nevezés.
Az idei Oscar-versenybe rekordszámú, 93 filmet neveztek a legjobb nemzetközi film kategóriájában.

Fotó: MTI/Cseke Csilla
Az Amerikai Filmművészeti és Filmtudományi Akadémia kedd éjjel a legjobb egész estés dokumentumfilm, a legjobb rövid dokumentumfilm, a legjobb smink és frizura, a legjobb zene, a legjobb betétdal, a legjobb animációs rövidfilm, a legjobb élőszereplős rövidfilm és a legjobb vizuális effektusok kategóriájában is kihirdette szűkített listáját.
Az Oscar-jelöléseket március 15-én hozzák nyilvánosságra. A 93. Oscar-díjátadó gálát pedig április 25-ére tervezik a Los Angeles-i szervezők.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Szerelem a valóság és a képzelet határán
Enyedi Ildikó egykori tanítványa, Horvát Lili számos fesztiválon fődíjat nyert, Oscar-díjra nevezett, Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre című filmje látszólag egyszerű, közhelyes történetet mesél el. Szerelem születik, méghozzá első látásra, ami arra készteti az Amerikában élő magyar orvosnőt, hogy visszatérjen Budapestre, és találkozzon az ismeretlenül is imádott férfival. A férfi azonban nem jön.
A „hercegnőt” a „lovag” meg sem ismeri, mintha az egész kapcsolat csak egy képzelgés, egy félreértés, egy álom vagy egyfajta személyiségzavaros vesszőfutás volna. Mindehhez különös kontrasztokat képez a szürke budapesti miliő.
A vergődő életek rajza, a spirálfüzetben vezetett névjegyzékben ügyetlenül matató, demens portás bácsi, a lerongyolt lakását kiadni kénytelen, elvált alkoholista (akit Peer Krisztián költő alakít, igen meggyőzően) vagy a kiégett orvosprofesszor, aki nem érti, hogy a főhős, Márta miért hagyta ott Amerikát.
De mindez csak a háttér, mindez nem számít, mert ahogy peregnek a filmkockák, egyre inkább magukkal ragadnak bennünket az érzelmek. És ezek minden szerelemnél szinte ugyanazok. A fellángolás után jön az elviselhetetlen hiányérzet, a vágy, az egymásra találás, a féltékenység, a düh és a félelem attól, hogy mindezt elveszítjük, és nincs tovább.