Majdnem minden harmadik magyar, aki rendszeresen használja az internetet, már el sem tudja képzelni az életét nélküle – derül ki egy friss kutatásból. Ha egy lakatlan szigetre kerülnének, a második legfontosabb dolog, amit magukkal vinnének, egy internetezésre alkalmas eszköz lenne. Az internetet csak egy jó barát tudná megelőzni, a kés és gyufa pedig csak a harmadik dolog, amire szükségük lenne – olvasható a Google sajtóiroda közleményében.
A kutatásból az is kiderül, hogy a magyar internetezők az online társkeresés legnagyobb rajongói: 30 százalékuk azt mondta, hogy az internet jó hely arra, hogy romantikus kapcsolatot létesítsenek valakivel, ez körülbelül 10 százalékkal több, mint a többi vizsgált országban. Bár a magyarok élen járnak a netes ismerkedésben, a romániai internetezők, úgy tűnik, sikeresebbek: 13 százalékuk azt mondta, hogy még ma is együtt van partnerével, akivel az interneten ismerkedett meg. Ez a magyarországi internetezők körében csak 11 százalék. Arról, hogy a magyarok szívesen keresnek párt az interneten, sokat elmond, hogy a Google keresési trendek adatai szerint az elmúlt 12 hónapban az országból többször kerestek a társkereső szóra, mint az utazásra.
A közleményből az is kiderül, hogy az internetet szinte mindennap használók aránya Magyarországon a legmagasabb, egészen pontosan 62 százalék. Továbbá Magyarországon több fiatal használja az internetet rendszeresen, mint Csehországban, Szlovákiában, Romániában vagy Lengyelországban. Ez a 15-24 éves korosztályban az internetezők 27 százalékát jelenti. De nemcsak a fiatalok, hanem az idősebb generáció is szívesen használja a technológiát Magyarországon: minden ötödik rendszeres internethasználó 50 év feletti (a 15 évnél idősebb internetezők 21 százaléka). Ez az arány a bronzéremre volt elegendő a vizsgált országok körében.
Magyarországon él a legtöbb „trendsetter” a vizsgált országok közül – ők azok, akik elsőként kezdenek el használni egy új technológiát, ezzel együtt azonban azok aránya, akik tőlük példát vennének és folytatnák az innovációk elterjesztését, Magyarországon a legalacsonyabb. Még így is, ez a két csoport a 15 éven felüli internetezők egyharmadát teszi ki (32 százalék).
A magyarok a leginkább „közösségiek” – a vizsgált országok közül a 15 éven felüli internetezők legnagyobb arányban Magyarországon nyilatkoztak úgy, hogy közösségi oldalak látogatására használják az internetet.
Minden harmadik magyar internetező (37 százalék) van úgy vele, hogy nem tudja megmondani, mikor online éppen, hiszen folyamatosan kapcsolódik az internethez. Az internetpenetráció a maga 62 százalékos arányával Magyarországon a legmagasabb a vizsgált országok közül, ez egyébként közel kétszer annyi, mint Romániában, ahol az internetpenetráció mindössze 32 százalék.