– Ahogy több ezer évvel ezelőtt elődeink az egyházunkat tégláról téglára építették, úgy építkezik a Magyar Katolikus Rádió is évről évre – mondta el lapunknak az idén tizenöt éve működő rádió vezérigazgató-helyettese. Radetzky András rámutatott, mivel az egyház tanítása nem változott, a rádió küldetése is változatlan maradt: az örömhírt megosztani mindenkivel.
– A technológia és a társadalmi környezet az, ami alakul, amihez alkalmazkodniuk kell. A katolikus rádiónak mint az egyház médiumának nemcsak az a feladata, hogy a hívő embereket szolgálja liturgikus tartalommal, hanem az is nagyon fontos küldetésük, hogy olyan embereket szólítsanak meg, akik még nem tartják magukat vallásosnak, és őket próbálják meg abba az irányba mozdítani, hogy igenis érdemes ehhez az egyházhoz tartozni. A rádió vezérigazgató-helyettese elmondta, nap mint nap megható leveleket kapnak a rádió munkatársai, amelyekben a hallgatók leírják, hogyan kerültek közelebb az egyházhoz és hitükhöz. – Ezek nagyon fontos megerősítések és motivációként szolgálnak a kollégáimnak is – emelte ki Radetzky András.
Az emberek különfélék, sokféleképpen látják a világot, ezáltal a rádió által előállított tartalomnak is sokszínűnek, univerzálisnak kell lennie. Mindennel foglalkozniuk kell, ami az embereket hétköznapjaikban érdekli: ilyen a művészet, a kultúra, a vallás, a szórakozás, a könnyűzene, a hírek, a közélet, ami mind jelen van a rádió műsorkínálatában. A vezérigazgató-helyettes szerint fontos a megújulás. Bár az egyház életében vannak kőbe vésett értékek, amelyek a hitünk és vallásunk alapjait adják, a változás mégis jobbá teszi az embert, a médiumot és a szolgáltatást – mondta Radetzky András.

A katolikus rádió azt is küldetésének érzi, hogy a műsorain keresztül a fiatalokat is megtalálja. – Az embert a maga teljességében keressük, és ehhez hozzátartoznak a fiatalok, ugyanúgy, ahogy az idősebbek is – emelte ki Radetzky András. Új műsorokat is indítottak a közelmúltban, amelyek kifejezetten a fiataloknak szólnak. Az ilyen típusú műsorokhoz pedig komoly közösségi médiatevékenység társul, így a rádió maga is fent van a legnagyobb felületeken – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes.