A baloldal teljesen lemondott Budapestről, legalábbis ezt mutatja, hogy Karácsony Gergely főpolgármester, Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes, valamint a balliberális ellenzéki előválasztáson induló alpolgármesterek, önkormányzati képviselők gyakorlatilag már semmilyen, a fővárossal kapcsolatos hírt nem osztanak meg a közösségi oldalakon.
Karácsony Gergely például csak az elmúlt szűk egy hónapban, azaz szeptember elseje óta közel 115 alkalommal posztolt a Facebookon, de a bejegyzéseiből mindössze 23 volt a fővárossal kapcsolatos, míg közel 80 esetben a baloldali előválasztáshoz, a miniszterelnök-jelöltséghez köthető információt osztott meg. A többi bejegyzés is Jean-Paul Belmondo haláláról, Ferenc pápa látogatásáról vagy valamilyen sporteseményről szól. Persze ha azt is megnézzük, mennyit utazott a főpolgármester az elmúlt hetekben, nem is csoda, hogy Budapestre nem maradt ideje. Karácsony kampányolt többek között Borsodban, Bács-Kiskun megyében, Baranyában, Tolna megyében, de megfordult Egerben, Dunaújvárosban, Berettyóújfalun, Szombathelyen is. Eközben a főváros úszik a szemétben, az utcákat ellepik a hajléktalanok, és sokan találkozhatnak a főváros közterületein magatehetetlen állapotban lévő drogosokkal is.
Az előválasztáson ugyancsak induló Gy. Németh Erzsébet közösségi oldala is arról tanúskodik, hogy ő sem nagyon foglalkozik a főpolgármester-helyettesi teendőivel. Gy. Német Erzsébet közel 70 bejegyzéséből több mint 50 foglalkozik az előválasztással.
Elengedte kerületi teendőit Gelencsér Gergely I. kerületi alpolgármester, a Momentum jelöltje, valamint Beleznay Zsuzsanna, a Jobbik terézvárosi alpolgármestere is. Míg előbbi mintegy 40 bejegyzésből 36-ot szentelt az előválasztásnak, utóbbi még ennél is többet, a harminc posztjából mindössze egyet szánt a fővárosra szeptember elseje óta.
Az is igen beszédes, ki hány forintot költ saját maga és pártja népszerűsítésére. Karácsony Gergely ebben is az élen jár, mindössze egy hét alatt (szeptember 15–21.) több mint 21, 7 millió forintot adott ki hirdetésre csak a Facebookon, vagyis a közterületeken kihelyezett plakátokat ez az összeg nem tartalmazza. Ehhez képest Gelencsér Gergely 131 ezer forintos hirdetési összege elenyésző.