„A Fővárosi Közgyűlés két évvel ezelőtt fogadta el a Budapest Fenntartható Energia és Klíma Akciótervét, amely célul tűzte ki, hogy 2030-ig legalább 40 százalékkal csökken Budapesten az üvegházhatású gázok kibocsátása. Azóta még kevés előrelépés történt, ezért a Levegő Munkacsoport sürgeti, hogy a Közgyűlés fogadjon el éves kibocsátási célértékeket és ezek elérését lehetővé tevő intézkedéseket” – írta honlapján a Levegő Munkacsoport azt követően, hogy a civil szervezetnek lehetősége volt a főváros 2023-as munkatervéhez javaslatokat tenni.
A Levegő Munkacsoport szerint gyorsan megvalósítható lenne az Üllői út, a Bajcsy-Zsilinszky út és a Váci út forgalomcsillapítása. Az M3-as metró felújítását követően ezeken a főutakon a buszsávot nem kellene visszaadni az autóforgalomnak, hanem fizikailag elválasztott kerékpársávot és zöldsávot lehetne létrehozni. Ez az ötlet hamarosan valósággá válhat, Karácsony Gergely főpolgármester ugyanis a közösségi oldalán már bejelentette, hogy a fővárosi főútvonalak jelentős változások előtt állnak a metrófelújítás márciusi befejeztével.
„Ehhez hasonló átalakításról már korábban is volt szó, azonban a megvalósítás idáig mindig elmaradt” – vetette az egyesület a főváros szemére még január elején. Amint írtuk: az elmúlt hetekben a főpolgármester újra találkozott a Levegő Munkacsoport képviselőivel, hogy egyeztesse velük a főváros felszíni közlekedésre vonatkozó átalakításait.
A Levegő Munkacsoport a parkolás átalakítására is javaslatokat tett, javasolták a díjfizetés kiterjesztését és a díjak emelését is.
„Amint az elmúlt hónapok tapasztalatai bizonyítják, a parkolási díjak emelése a nem helyben lakók részére a helyi lakók széles körű támogatottságát élvezi. Azt pedig, hogy a helyben lakók parkolási díjainak bizonyos mértékű emelését is elfogadják az érintettek, bizonyítja a Józsefvárosi Önkormányzat intézkedése, amely nemrég megszüntette az ingyenes lakossági parkolást és 18 000 és 30 000 forint közötti összegben állapította meg részükre az éves díjat” – érvelt Lukács András. A Levegő Munkacsoport elnöke által leírtak nem feltétlenül fedik a valóságot, ugyanis Józsefvárosban a lakosság hangos nemtetszését váltotta ki, hogy az addigi ingyenes parkolási engedélyükért mélyen a zsebükbe kellett nyúlni.
A civilek azt is kezdeményezték, hogy a parkolási díjfizetést Budapest egész területére ki kell terjeszteni.
Szerintük a parkolási gondok az egész fővárost jellemzik, így többek között számos külvárosi lakótelepet, amelyeket sokan P+R parkolóként használnak. Itt jegyzendő meg az is, hogy az egyesület lapunkhoz eljuttatott programjában álmegoldásként tekint a P+R parkolók kialakítására, mert szerintük erre se idő, se pénz, se hely nem áll rendelkezésre. Érdekes, hogy ugyanezzel az indoklással az elővárosi közeledés fejlesztését sem tartják célravezető megoldásnak.




















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!