Az akció célja az volt, hogy felmérje az új bérlettípus felszálláskori érvényesítésének működését, feltárja az esetleges nehézségeket, és a tapasztalatok összegzése alapján a társaság megoldást találjon a felmerült problémákra – írták a közleményben.
Hangsúlyozták, az ország- és vármegyebérletek május 1-jei bevezetése közlekedéstörténeti jelentőségű újítás volt a hazai személyszállítási közszolgáltatás életében. Az új bérlettípusok értékesítésének megkezdését komoly előkészítés, szakmai munka előzte meg, aminek köszönhetően az új díjtermékek bevezetése szinte zökkenőmentesen zajlott a Volánbusz járatain is.
Ismertették, hogy a háromhetes felmérésben részt vett munkavállalók 1548 autóbuszvonal járatain személyesen, kérdőívek segítségével mérték fel az utasok és az autóbusz-vezetők ország- és vármegyebérlet-használattal és -érvényesítéssel kapcsolatos szokásait, valamint a bérletek érvényesítéséhez használt validátorkészülékek működését.