A fejlesztési források jelentős részét az uniós források adják, beszéljünk akár az operatív programokról, a kohéziós pénzekről vagy akár a helyreállítási alapból érkező pénzekről – mondta.
Hozzáfűzte: a területfejlesztési politika koncepcionális váza jelölni ki azokat a prioritásokat, amelyek a jövőben az uniós források hasznosulását hatékonyabbá teszik.
A tárcavezető bejelentette: miután az új Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium megkezdte munkáját, szándékában áll az ország minden vármegyéjét felkeresi, tapasztalatokat gyűjteni, körútja első állomása Zalaegerszeg volt.
Navracsics Tibor úgy fogalmazott: különösen szembeötlő, egészen káprázatos Zalaegerszeg elmúlt időszakban mutatott fejlődési íve, amelynek következtében több tízezer munkahely létesült, gyakorlatilag megszüntetve a városban és térségében a munkanélküliséget.
Nagykanizsa helyzetét a miniszter több szempontból is speciálisnak nevezete, a vármegye földrajzi elhelyezkedése miatt a fejlesztéseknél más vármegye adottságait is figyelembe kell venni.
Speciális Nagykanizsa abból a szempontból is, hogy bár kiváló vezetése van, de sajnálatos módon a közgyűlési többség obstrukciója miatt a fejlesztési terveiket csak részben tudták megvalósítani – mondta.
Vigh László (Fidesz), Zalaegerszeg országgyűlési képviselője a zajló zalaegerszegi fejlesztések közül elsőként a ZALAZONE járműipari tesztpálya újabb 20 milliárd forintos fejlesztését említette meg, amelynek során egy úgynevezett ovális pálya épül.
Szólt arról is, hogy 400 milliárd forintos beruházással tovább építik a Zalaegerszeg-Balatonszentgyörgy közötti kétszer két sávoson összekötő autóút még hiányzó több mint 30 kilométeres szakaszát.
Balogh László, Nagykanizsa fideszes polgármestere a fejlesztési prioritások között említette a 74-es főút fejlesztésével Zalaegerszeg és Nagykanizsa közúti összeköttetésének javítását, illetve a Zalaszentiván-Nagykanizsa vasútvonal villamosítását.