Pest vármegyében is jól vizsgázott az új ügyeleti rendszer, mutatjuk az adatokat

Az 1830-as központi ügyeleti telefonszám hívásfogadó rendszerében az átlagos várakozási idő Pest vármegyében 49 másodperc.

Forrás: MTI2024. 03. 01. 16:03
null
Budapest, 2023. március 27. Új mentõautók az Országos Mentõszolgálat (OMSZ) Markó utcai központja elõtt 2023. március 27-én. Tovább folytatódik a mentõszolgálat 2010-ben megkezdett korszerûsítése, most újabb 33 mentõautó beszerzésére nyílt lehetõség 1,5 milliárd forint értékben - jelentette be a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára a helyszínen tartott sajtótájékoztatón. MTI/Balogh Zoltán Fotó: Balogh Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy jól működik az új ügyeleti rendszer Pest vármegyében is – közölte az Országos Mentőszolgálat. Közleményében a szervezet azt írta, a vármegye 21 ügyeleti telephelyén február elseje óta 7406 beteget láttak el a szakemberek, ebből 2738 gyermek, illetve 18 év alatti fiatal volt. 

Ötszáztizenöt beteg esetében elegendőnek bizonyult a telefonos orvosi tanácsadás, 5928 beteget valamelyik ügyeleten, 963-at pedig a saját otthonában vizsgáltak meg és láttak el az orvosok, mentőtisztek és APN (advanced practice nurse) szakemberek.

Közölték, a jellemzően enyhébb egészségi problémákra az esetek 87,5 százalékában az ügyeleti ellátás megfelelő megoldást jelentett, 928 beteget kellett további ellátásra valamelyik szakintézménybe irányítani. 

Az átlagos betegforgalom a hétvégéken is 2 beteg/óra/telephely alatt maradt és a 7406 esetből mindössze 45 beteg tünetei minősültek súlyosnak. Az adatok szerint az 1830-as központi ügyeleti telefonszám hívásfogadó rendszerében 

az átlagos várakozási idő Pest vármegyében 49 másodperc, a segítő telefonbeszélgetések átlagos időtartama 3 perc 25 másodperc volt.

Azt írták: a működési és betegforgalmi adatokat a jövőben is folyamatosan elemezni fogják annak érdekében, hogy a hívásfogadó kapacitás és az ügyeleti ellátó helyek erőforrásai mindenkor megfeleljenek a betegek szükségleteinek.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.