Telefonos csalók élnek vissza a Nemzeti Kibervédelmi Intézet nevével és telefonszámával – hívta fel a figyelmet a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat. A szervezet hangsúlyozta: soha nem keresnek fel magánszemélyeket telefonon, és nem kérik el személyes adataikat.
A hamis telefonhívás, más néven vishing olyan telefonos csalás, amelynél a támadó megpróbálja személyes, pénzügyi vagy biztonsági információi megosztására vagy pénz átutalására rávenni az áldozatokat.
A vishing tipikus formája, amikor a csaló az adathalász hívás során megpróbálja elhitetni a felhasználóval, hogy ténylegesen egy adott szervezet alkalmazottja, és megpróbálja céljai elérése érdekében megtudni áldozata érzékeny adatait.
A hívószám-hamisítás (spoofing), az adathalász tevékenységek egyik speciális elkövetési technikája, most is ezt használják a csalók. Lényege, hogy
az elkövetők módosítják a hívószámot, amely a hívott fél telefonjának kijelzőjén megjelenik, ezzel elrejtve a hívó fél azonosságát.
Vagyis híváskor nem a hívást kezdeményező igazi telefonszáma jelenik meg a potenciális áldozatok készülékén, hanem egy másik, jellemzően olyan, ami ismerős: jelen esetben a Nemzeti Kibervédelmi Intézet telefonszáma.