Az elmúlt napokban komoly vita tört ki a Demokratikus Koalíció és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) között. A DK úgy véli, a Budapest Influenszer Trip, amelyet az MTÜ szervezett, csupán a közpénzszórásról szólt. Guller Zoltán, az MTÜ elnöke az Index megkeresésére részletesen cáfolta a baloldali párt vádjait.
– A DK-nál egészen egyszerűen nem értik azt, amit a turisztikai ügynökség csinál – kezdte mondandóját az MTÜ-elnök, majd úgy folytatta: Ezzel az influenszer-médiatrippel egy – a szakmában elfogadott és egyre népszerűbb – új marketingkampányt használtunk, mert elsődleges célunk a 25–40 éves korosztály megszólítása volt, akiket az eddigi kampányeszközeinkkel már nehezen értünk el. Minden korosztályt máshogyan tudunk motiválni – mutatott rá, hozzátéve: Akadnak olyanok, akiket az óriásplakátok vagy a televíziós reklámok győznek meg, de az utóbbi időben egyre több kutatás mutatja, hogy az influenszerpiacnak a 24–40 éves korosztály esetében a turizmusban meghatározó szerepe van.
Nem véletlen, hogy az amerikai nagykövet, David Pressman is influenszerekkel vacsorázik, és nem a Demokratikus Koalíció politikusaival
– szúrt oda a DK-nak az elnök.
A DK nem állít igazat, ennél a pontnál pedig jogi lépések következhetnek
A Demokratikus Koalíció azt hangoztatta, Orbán Ráhelnek is köze van az influenszer-médiatriphez. Guller Zoltán a DK kijelentésére úgy reagált: – Ennél a pontnál mondjuk azt határozottan, hogy vonják vissza a minden alapot nélkülöző, hamis állításaikat. A májusi influenszer-médiatripet a Magyar Turisztikai Ügynökség szervezte azért, hogy népszerűsítse Budapestet. A világ legnagyobb tartalomgyártói ebben a pár napban több mint ezer Instagram-sztoriban, kilencszázbejegyzésben és kétszáznál is több TikTok-videóban osztották meg személyes élményeiket közösségükkel – sorolta.
– A rendezvénynek köszönhetően így 150 országból csaknem 340 millió követőjük kaphatott képet Budapestről. Azt hiszem, ezek a számok minket igazolnak.
– hangoztatta az MTÜ elnöke, kiemelve: A szerződésben rögzített 477 szponzorált tartalmat túlteljesítve további 1500 organikus tartalmat osztottak még meg a meghívott tartalomgyártók itt-tartózkodásuk alatt.