Láthatóan megelégelte a Fővárosi Közgyűlés LMP-s képviselője, Gál József, hogy a főpolgármester Budapest pénzéből a közösségi médián keresztül építi a saját karrierjét.
A közösségi médiában, főleg a Facebookon és Instagramon, gyakran lehet olyan hirdetéseket találni, ahol az adott önkormányzat egy politikus oldalán közzétett tartalmakat hirdet. Ennek ugyan nincsen törvényi akadálya, azonban etikai és morális szempontokat mindenképp felvet, hisz ugyanezen oldalak kampánycélokat is szolgálnak. Az önkormányzat költségvetése nem az azt vezető politikusok oldalainak hirdetésére szolgál
– írta előterjesztésében Gál József. A politikus kiemelte, az elmúlt időszak gyakorlata alapján Budapest Főváros Önkormányzata Karácsony Gergely politikusi oldalán finanszíroz hirdetéseket, a Budapest Városháza – a fővárosi önkormányzat hivatalos oldalának – hirdetéseit pedig a főváros cégei, például a Budapest Brand vagy a Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ fizetik a Meta Hirdetéstár adatai alapján.
Az új, 2024 októberében kezdődő ciklus alakuló ülésén a közgyűlés ismét felkérte a főpolgármestert egy átláthatósági rendelet elkészítésére.
A költségvetésből finanszírozott közösségimédia-hirdetéseknek egy ilyen rendelet adhatna keretet, azonban az elkészültéig is szükséges legalább határozat szintjén kezelni azt a kérdést, hogy a hivatal és a főpolgármester, valamint minden esetlegesen érintett politikus hirdetési költéseit szükséges kettéválasztani, közpénzből csak az önkormányzat hivatalos csatornáin lehessen hirdetni, a politikusi oldalakon történő hirdetésekre ne legyen lehetőség a fővárosi önkormányzat költségvetéséből költeni
– emelte ki előterjesztésében a képviselő. Az elmúlt években, különösen a kampányidőszakokban, Karácsony Gergely a hivatalos közösségi oldalán keresztül mutatta be az elmúlt években elért eredményeket. Ezen posztok eléréseit pedig a főpolgármester különböző hirdetésekkel igyekezett minél nagyobbra növelni. A Facebookon fellelhető nyilvános információkból azonban egyértelműen látszik, hogy ezeket a hirdetéseket a fővárosi önkormányzat finanszírozta. Mindez annak ellenére történt, hogy Karácsony Gergely a 2019-es kampányában még egy egész fejezetet szentelt az átláthatóságnak, amelynek a saját közösségimédia-oldala esetében nyoma sincs.