Egyre több szempont fontos a magyaroknak tévé vásárlásakor

A felhasználói igények változásával párhuzamosan nőtt a televíziók szerepe a magyar háztartásokban.

Forrás: origo.hu2021. 11. 03. 12:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Samsung legfrissebb hazai kutatásából kiderült, a televízió újra egyre nagyobb szerepet játszik a felhasználók életében. A megkérdezettek csaknem fele (47 százalék) nézett rendszeresen filmeket az elmúlt másfél évben, és ehhez jellemzően minél nagyobb képernyőt választott. A bevásárlókosarakba került készülékek harmada már 2020-ban is legalább 43 colos volt, ez a trend az otthon töltött idő alatt vásárolt tévék esetében is megfigyelhető, ugyanakkor a vírushelyzet okozta nehézségek magasabb fokú tudatosságra is ösztönözték a magyar felhasználókat – olvasható az Origón megjelent cikkben.

A választásnál továbbra is fontos szempont, hogy a készülékeken elérhetők legyenek a különféle okos funkciók. A válaszadók háromnegyede aktívan használja ezeket, emellett idén előtérbe került az energiatakarékosság és a garancia kérdése is.

A felhasználói igények változásával párhuzamosan nőtt a televíziók szerepe a magyar háztartásokban.

A mai készülékeknek az eredeti funkcióján túl már számos egyéb feladatnak is meg kell felelnie, a válaszadók 43 százaléka szerint a jövőben pedig még több mindenre használjuk majd a tévéket.

Ahhoz, hogy a szórakoztatáson kívül a munkához vagy akár az otthoni tanuláshoz is megfelelő készülékre találjanak, sokan vásároltak új televíziót, az elmúlt két évben a megkérdezett magyarok 38 százalékához került új tévé.

A költekezési kedv ugyan jellemzően csökkent a válaszadók körében, 37 százalék nem tervez új szórakoztató elektronikai készüléket beszerezni a következő egy évben, azonban azok között, akik még vásárolnának, a televíziók a legnépszerűbbek.

Legtöbben az első tévékészüléküket szeretnék megvásárolni, a 18 és 24 év közöttiek 28 százaléka venne új készüléket a következő 12 hónapban.

Kétszer annyi férfi tervez tévévásárlást, mint nő, és a magyarok közül többen vennének tévét (16 százalék), mint okostelefont (14 százalék), laptopot (12 százalék) vagy játékkonzolt (négy százalék) – derül ki a cikkből.

A teljes írás ITT olvasható el.

Borítókép: Unsplash

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.