Az SCMP rámutat: a Yahoo kínai felhasználóinak pontos száma ismeretlen, ám feltételezések szerint viszonylag alacsony, a világ legnagyobb internetpiacának számító Kínát ugyanis elsősorban a belföldi internetes óriáscégek vezetik. Október végéig mindazonáltal még elérhetőek voltak a kínai szárazföldön egyes Yahoo-szolgáltatások, egyebek mellett számos idegen nyelvű hír. Hétfőtől kezdve azonban a híroldalak mellett elérhetetlenné vált a Yahoo időjárás-jelentést szolgáltató, Weather című applikációja, valamit az Endgadget című technológiai blogjának kínai verziója is. A Yahoo közleménye szerint azoknak a felhasználóknak, akiknek e-mail postafiókjuk van, biztosítják az adataik letöltését erre létrehozott oldalakon keresztül.
A cikkben rávilágítottak továbbá arra, hogy a Yahoo szolgáltatásainak felfüggesztése egybeesett Kína új, személyes adatok védelmét célzó törvényének hatályba lépésével, melyet a lap szerint a világ egyik legszigorúbb adatvédelmi jogszabályának tartanak.
Október közepén a Microsoft LinkedIn nevű, álláskereső és fejvadász közösségi hálózata jelentette be, hogy leállítja tevékenységét Kínában. A LinkedIn 2014 óta volt jelen a kínai interneten, ahol a vállalat közlése szerint több mint 54 millió követője volt. A portál egyike volt az utolsó, jelentősebb amerikai közösségi médiavállalatoknak, amelyeknek a működését még engedélyezték Kínában. A Facebook, a Google, a Twitter és a YouTube például már évek óta nem elérhető a kínai interneten.
A borítókép illusztráció (forrás: Pixabay)