Sandberg a Facebook – ma Meta – hirdetési üzletágát vezette, és az volt a dolga, hogy az évente több mint százmilliárd dollárt (37 ezer milliárd forint) hozó gépezetté váljon.
A cég második legismertebb arcaként Zuckerberghez hasonlóan megosztó személyiség lett belőle, miután napvilágra került, hogy egyes üzleti döntései hogyan segítették a félretájékoztatás és a gyűlöletbeszéd terjedését.
A technológiai iparág egyik legfontosabb női vezetőjeként gyakran érte kritika, hogy miért nem tesz többet a nőkért, valamint a Facebook-termékek által megkárosítottakért.
Különösen az indulás éveiben különbözött élesen Zuckerbergtől abban, hogy könnyedén képezett hidat a technológia, az üzlet és a politika világa között, ám Zuckerberg azóta – részben a több kongresszusi meghallgatáson edződve – behozta a hátrányt.
Sem Zuckerberg, sem Sandberg nem adta jelét, hogy a távozás nem a nő döntése lett volna, bár az utóbbi időben úgy tűnt, mintha háttérbe szorult volna más igazgatókhoz képest.
Borítókép: Sheryl Sandberg, a világ vezető internetes közösségi portáljának, a Facebooknak az üzemeltetési vezetője beszél a kongresszusi meghallgatásán Washingtonban 2018. szeptember 5-én (Fotó: MTI/EPA/Jim Lo Scalzo)