Korábbi számunkban már beszámoltunk arról, hogy nyílt levelet írt a Tudatos Vásárlók Egyesülete a magyar vásárlók körében legnépszerűbb Aldi, Spar és Lidl áruházak üzemeltetőinek, amelyben azt kérik, hogy a kereskedők az üzletekben árulják külön polcokon a pálmaolajmentes termékeiket, így állva ki az esőerdők irtása ellen.
A fogyasztóvédők szándéka az, hogy az említett áruházláncok magyarországi üzleteiben ne kelljen a vásárlóknak órákat tölteniük minden egyes árucikk összetevőinek böngészésével, hogy van-e benne pálmaolaj vagy sem.
A Magyar Nemzetet a hírre reagálva a Spar Magyarország Kft. arról tájékoztatta, hogy az egyesület lényegében nyitott kapukat dönget. Sőt, az áruházlánc szeretné a felhasznált pálmaolaj mennyiségét is jelentősen visszafogni, mivel az alapanyag iránt világszerte fokozódó igénynek esőerdők – és így számos növény- és állatfaj – esik áldozatául.
Ezért vállalatunk azt tűzte ki célul, hogy már 2019 végére a többletértéket hordozó, mintegy 300 élelmiszert jelölő prémium minőségű, bio és mentes saját márkás termékeik esetében elérje a teljes pálmaolaj-mentességet.
– A pálmaolaj kiváltása az érintett kategóriákban már csak minimális számú terméknél nem valósult meg – közölte Maczelka Márk kommunikációs igazgató, hozzátéve, a teljes folyamatot az év végéig szeretnék lezárni.
Emellett a pálmaolajmentes termékek könnyebb azonosíthatósága miatt a csomagoláson külön logóval jelzik a pálmaolajat nélkülöző receptúrát.