Sikertermékké vált a Széchenyi-kártya

A zrt. adatai szerint a 2002. évi indulás óta a programba benyújtott négyszázezer igénylésből mintegy háromszázezret már át is adtak 2350 milliárd forint hitelkerettel.

2019. 10. 21. 13:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemcsak gazdaságstratégiailag fontos termék, hanem az államnak megtérülő vállalkozástámogatási eszköz is a kis- és középvállalkozásokat kedvező feltételű és rövid átfutási idővel igényelhető hitelekkel finanszírozó Széchenyi-kártya program – nyilatkozta Krisán László, a programot működtető Kavosz Zrt. vezérigazgatója a távirati irodának. Számításuk szerint a programon keresztül a tavaly 21 ezer igénylés részeként kihelyezett több mint 260 milliárd forint hitel négy-ötmilliárd forintjába került az államnak a kamattámogatás és a kezességi díj részbeni átvállalása, valamint az alacsony bedőlési arány miatt, ugyanakkor a finanszírozás felhasználásával a vállalkozások 60-75 milliárd forint adót és járulékot fizettek be a költségvetésnek.

A Kavosz Zrt. célja az online lehetőségek bevezetése, hogy a vállalkozók új generációjának is vonzóvá tegye a Széchenyi-kártyát. Az elektronikus igénylés lehetősége mellett csökkentenék a bekérendő dokumentumok számát. Az első Széchenyi-kártyát 2002-ben adták át, s már akkor látszott az államilag támogatott, kedvezményes feltételrendszerű, akár tárgyi biztosíték nélküli folyószámlahitel egyedisége a kkv-k finanszírozásában. Krisán László szerint az elmúlt években a konstrukció sikertermék lett. A zrt. adatai szerint a 2002. évi indulás óta a programba benyújtott négyszázezer igénylésből mintegy háromszázezret már át is adtak 2350 milliárd forint hitelkerettel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.