Átalakul a személygépkocsik forgalmazása jövőre: kevesebb márka és motorvariáns lesz a piacon, ráadásul drágábban, miközben a használt gépkocsik importja további lendületet kaphat – mondta kérdésünkre a Mercarius Flottakezelő ügyvezetője. Rónai-Horst László annak kapcsán mondta ezt, hogy látható: drámai változások játszódnak le az európai járműiparban. Míg korábban nagyítóval keresték a gyári munkásokat, most leépítésekről, üzembezárásokról, tradicionális márkák összeolvadásáról szólnak a hírek. Mindez az Európai Unió dekarbonizációs törekvéseivel függ össze: 2020 januárjában, vagyis kevesebb mint egy hónap múlva bevezetik a kilométerenkénti 95 grammos károsanyag-kibocsátási határértéket a személyautó-piacon, és azok a gyártók vagy modellek, amelyek nem felelnek meg ennek a szigorú előírásnak, olyan nagy büntetést fizethetnek, ami gazdaságtalanná teszi a tevékenységüket. Ha csak egyetlen grammal eltérnek az előírástól, akkor flottaszinten akár százmillió dolláros büntetést jelenthet.
Még nem érkezett jobb ajánlat az orosz energiahordozókkal szemben
Szijjártó Péter: az energiaellátás biztonsága a nemzetbiztonság része.