Nem felel meg az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályoknak a webáruházak kétharmada – hívta fel a figyelmet az Európai Bizottság pénteken közzétett jelentése. Előzőleg 27 tagország hatósága vizsgált félezer, ruhákat, cipőket, bútorokat, háztartási árut és elektromos készülékeket értékesítő internetes boltot. Megállapították, hogy közel ötven százalékuk nem adott egyértelmű tájékoztatást az áruvisszaküldésről, a vonatkozó határidőről, ami szabálytalan.
A fogyasztók jogairól szóló uniós irányelv ugyanis kimondja: netes vásárláskor a vevőnek joga van a helytálló, közérthető tájékoztatáshoz a kiszállításról, az elállási jogról és a termékhiba esetén járó jogi garanciákról. Gyakori hiba még, hogy a boltok ötöde nem tünteti fel kezdettől az áru teljes árát, több mint harmaduk pedig elhallgatja, hogy alapból kétéves szavatossági idő jár a vevőnek.
Ha már az átvételkor hibás volt a termék, ez idő alatt a kereskedőnek meg kell javíttatnia vagy ki kell cserélnie azt, vagy vissza kell térítenie a fogyasztónak a vételárat.