Védjük a magyar munkahelyeket, válasszuk a hazait – hívta fel a figyelmet tegnap Nagy István a hazai termékek népszerűsítését célzó kampányt elindító rendezvényen. Az agrárminiszter jelezte, a koronavírus-járvány idején összefogtak az ágazati szereplők, a kormányzat és a vásárlók is, erre az együttműködésre azonban később is szükség lesz. A kabinet ezért indítja el ezt az akciót, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet arra, milyen fontos, hogy a lehető legtöbben magyar terméket vegyenek le a boltok polcairól. – A magyar mezőgazdaság és a termelők a világjárvány idején is helyt tudtak állni. A hazai élelmiszer-termelés sikeresen vette az akadályokat: az alapanyag-előállítástól kezdve a logisztikáig minden szegmens gyorsan reagált, hogy a megnövekedett igényeket is zökkenőmentesen kielégítsék. Ez kiváló bizonyíték arra, hogy a magyar agrárium ütésálló és évről évre növekvő teljesítményére stabilan támaszkodhatunk – emelte ki a tárcavezető. Majd megjegyezte: a hazai élelmiszerek ráadásul egy világraszóló gasztronómiai kincsestárat jelentenek. Ízesek, zamatosak, biztonságosak, kiváló minőségűek, az egészség megőrzését támogatják. Belföldön és külföldön egyaránt keresettek. A hazai élelmiszerpiac pedig egyre inkább igazodik a magyar vásárlók igényeihez. – Célunk, hogy a hazai élelmiszer-ellátás gerincét a családi gazdaságok, a magyar élelmiszer-előállító és -feldolgozó, kis- és középméretű vállalkozások alkossák. Ehhez tudatos fogyasztói döntésre van szükség – mutatott rá.
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.