Többet játszottunk otthon a járvány évében

Négyszeresére növekedett az egészségügyi, gyógyászati, illetve az otthoni tisztítási és karbantartási termékek iránti kereslet.

Magyar Nemzet
2021. 01. 02. 15:19
A minőségi kávé mellett elengedhetetlen kellék a megfelelő kávéfőzőgép
A minőségi kávé mellett elengedhetetlen kellék a megfelelő kávéfőzőgép Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koronavírus évében negyven százalékkal több rendelést teljesített az eMAG, Közép-Kelet Európa egyik legnagyobb online kereskedője, mint 2019-ben, ami több mint félmilliós többletet jelent mennyiségben.

A vásárlások rámutattak: tavaly nagyobb figyelmet fordítottunk az egészségünkre, többet sportoltunk és dolgoztunk otthoni körülmények között, de a főzés is gyakoribb tevékenységünkké vált a négy fal között.

A lakosság rászokott a gyakoribb fertőtlenítésre, ezért több higiéniai termék fogyott tavaly Fotó: Lakáskultúra.hu

Nem hiába voltak az egészségügyi és higiéniai termékek, a tisztítószerek, valamint a konyhai és sporteszközök a legkeresettebbek – fogalmaznak, megjegyezve, hogy a játékkedv is nagyot nőtt a járvány évében, ami darabszámban 16 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A járvány átalakította a fogyasztási szokásokat, az internetes és a hagyományos áruházakban is előtérbe kerültek a praktikus termékek Fotó: Magyar Nemzet

Négyszeresére növekedett az eladott darabszámokat tekintve az egészségügyi és a gyógyászati, valamint az otthoni tisztítási és karbantartási, higiéniai termékek iránti kereslet, míg a korábban kifejezetten népszerű parfüm, étrend-kiegészítők és állateledelek kategóriájában a kereslet némileg csökkent az előző esztendőben.

Visszaesett a parfümök iránti kereslet a járvány évében Fotó: Magyar Nemzet

A webáruház jelezte: a napi használatú termékek között a szájmaszkok voltak a legkelendőbbek (közülük is főleg az 50 darabos egyszer használatos, háromrétegű maszkok), de a kézfertőtlenítők, a felülettisztító kendők és spray-k, illetve a toalettpapírok iránti igény is jelentős volt.

A kosarakban gyakori lett a többszörös mennyiségű fertőtlenítőszer Fotó: MTI/Rosta Tibor

A konyhai kisgépek kategóriájában taroltak a kávéfőzők és a kenyérsütők, amelyekből közel másfélszer több fogyott, mint egy évvel korábban. A sporteszközökből 19 ezer darab fogyott tavaly – legjobban a szobabicikliket keresték a vásárlók, és az elliptikus trénerek és a vibrációs masszírozó gépek is népszerűnek bizonyultak.

Az otthoni munkavégzés mellett sokkal több kávékapszula fogyott 2020-ban Fotó: Éberling András

A toplistán 2020-ban a mosószerek és tisztítószerek, pelenkák, telefonok, televíziók, higiéniai termékek és az élelmiszerek foglaltak helyet – sorolta az eMag. Ezeket követték a telefontartozékok, konyhai eszközök, az otthoni ápolási termékek, illetve a mosó- és szárítógépek.

Megugrott a műszaki eszközök eladása a webáruházakban Fotó: MTI

A legfelkapottabb konyhai kisgépek között a kapszulás kávéfőzőn kívül a többfunkciós főzőedény, a vízforraló, a konyhai mérleg, a kenyérpirító, a robotgép, a smoothie készítő, az olajsütő és az aprítógép is szerepelt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.