Bővíti győri szerszámgyárát az Audi Hungária

A győri üzem gyártócsarnoka 3800 négyzetméterrel, logisztikai csarnoka 2500 négyzetméterrel bővül.

Forrás: MTI2021. 05. 04. 15:10
SZIJJÁRTÓ Péter
Budapest, 2021. május 4. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszédet mond az Audi Hungaria Zrt. okiratátadási ünnepségén a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2021. május 4-én. Az Audi 3,8 milliárd forintból bõvíti szerszámgyárát Gyõrben. A kormány 1,2 milliárd forinttal járul hozzá a fejlesztéshez, amely 700 munkahely megõrzését biztosítja. MTI/Szigetváry Zsolt Fotó: Szigetváry Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Audi Hungária Zrt. 3,8 milliárd forintból bővíti szerszámgyárát Győrben – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter Budapesten, a beruházás mai sajtótájékoztatóján. Szijjártó Péter közölte, hogy a kormány 1,2 milliárd forinttal járul hozzá a fejlesztéshez, amely hétszáz munkahely megőrzését biztosítja. A miniszter elismeréssel szólt az Audival létrehozott együttműködésről azért is, mert a cég háromezer ember beoltását tette lehetővé, és hamarosan még ugyanennyit vállalhat. Szijjártó Péter úgy fogalmazott, hogy Európában Magyarország adta a legsikeresebb egészségügyi és gazdasági választ a járványra.

Értékelése szerint a válság leküzdéséhez nagy mértékben járultak hozzá a Magyarországon működő német iparvállalatok, amelyek leépítés helyett a kormányzati támogatásokat kihasználva új beruházásokba kezdtek.

– Különösen igaz ez az autóiparra, amely több mint harminc százalékkal részesedik a magyar ipari kibocsátásból, és 170 ezer munkahelyet tart fönn – tette hozzá.

A tárcavezető abban bízik, hogy Magyarország az autózás új korszakába érve megerősítheti a vezető helyét a járműiparban, hiszen minden jelentős belföldi gyártó fontos szerepet szán az itteni gyárának az elektromobilitásban. Az Audi például – emelte ki – elektromos motorokat készít Győrben, és olyan technológiákat honosít meg, amelyekre a leginkább szükség van a gazdasági megújuláshoz.

Szijjártó Péter szerint ma nem csupán több munkanélküli, de több beteg és több halott is volna, ha a kormány nem a magyar emberek és a magyar gazdaság érdekeit képviselné, hanem ideológiai kérdést csinált volna az oltásból.

– Keletről eddig majdnem négymillió adag vakcina érkezett, és a szállítók ígérete szerint a májusra tervezett 3,1 millió is megérkezik, méghozzá a vállalt határidő előtt – tette hozzá.

Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, megköszönve a beruházáshoz nyújtott kormányzati támogatást, közölte, hogy az építési munkák már el is kezdődtek, és jövő nyárra véget érhetnek, így addigra a győri üzem gyártócsarnoka 3800 négyzetméterrel, logisztikai csarnoka 2500 négyzetméterrel bővül. A központban karosszériagyártó berendezésekhez fejlesztenek szerszámokat, tavaly óta pedig karosszériaelemeket is gyártanak.

Alfons Dintner szerint a most kezdődő fejlesztés nem csupán a termelést bővíti, de annak színvonalát is fejleszti, a gyártás így pillanatok alatt tud majd átállni egyik feladatról a másikra. Az Audi stratégiájában fontos szerepet tölt be a szerszámgyártás, hiszen a karosszériaelemek sorozatgyártása a legmagasabb szintű, magas hozzáadott értéket teremtő autóipari folyamatok közé tartozik. – A győri üzem ennek a tevékenységnek nemzetközi szinten is fontos bázisa, a helyi szakképzés és felsőoktatás pedig az Audi Hungária innovációs képességének az alapja – tette hozzá.

A cég képviselője úgy fogalmazott, hogy az Audi folyamatos fejlesztéssel válaszol a kihívásokra, és a magyar kormányhoz hasonlóan úgy véli, hogy a beruházásokat a járvány sem fékezheti. Alfons Dintner szerint ennek köszönhető, hogy a vállalat a válság ellenére is eredményes évet zárt tavaly.

Győr országgyűlési képviselője a térség gazdasági zászlóshajójának nevezte az Audi helyi üzemét. Simon Róbert Balázs (Fidesz) megköszönte a vállalat társadalmi szerepvállalását is, és üdvözölte, hogy az Audi fontos szerepet vállal az elektromobilitásban. – Fejlődni az tud, akinek van jövőképe, és ma a járműiparban az elektromos autózás a jövő – tette hozzá.

A legnagyobb autóipari foglalkoztató

A német Audi 1994-ben kezdett Győrben járműmotorokat gyártani. A magyarországi leányvállalat ma már több mint 12 ezer munkavállalóval Magyarország legnagyobb autóipari foglalkoztatója, tevékenysége a motorgyártáson túl a járműgyártásra, a szerszámgyártásra, a fejlesztésre is kiterjed. Az Audi Hungária Zrt. 2018-ban 7,3 milliárd euró, 2019-ben 8,5 milliárd euró nettó árbevételt ért el, túlnyomórészt külföldi értékesítésből. Adózott eredménye 2018-ban megközelítette a 440 millió eurót, 2019-ben a 353 millió eurót.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.