A 2013-ban életre hívott pályázat célja díjazni azokat a szállodákat, melyek kiemelkedő gazdasági teljesítményük mellett minőségi szolgáltatásokat nyújtanak a vendégeknek, példaértékű a humánpolitikájuk, fenntartható megoldásokkal óvják a környezetet vagy éppen jótékonysági akciókkal segítik a rászorulókat. Ezúttal 24 hotel vett részt a megmérettetésben.
A nyertesek közül a Kolping Hotel harmadszorra, a Hotel Moments és a Hotel Stáció pedig másodszorra nyerte el az Év szállodája címet,
ami azt mutatja, hogy ezek a szállodák folyamatosan magas színvonalú szolgáltatást nyújtanak, képesek fejlődni, fejleszteni, a munkavállalóikat elismerik, motiválják.
A budapesti négycsillagos „limited service” kategóriában döntetlen eredmény született, az Opera Garden Hotel & Apartments és a Hotel Moments Budapest nyertek. A budapesti négycsillagos „full service” kategóriában a Budapest Airport Hotel Stáció Wellness & Konferencia kapta a díjat.
Az Év szállodája 2022 cím nyertese az országosan meghirdetett háromcsillagos kategóriában az Ibis Styles Budapest Airport lett. A fővároson kívüli szállodák részére meghirdetett négycsillagos kategóriában a Kolping Hotel Spa & Family Resort nyert.