Különböző módokon hajtják végre az árcsökkentést a boltokban

Abban nincs vita, hogy drágák az élelmiszerek, de mindenki másképp csökkenti az árait.

Magyar Nemzet
2023. 03. 09. 11:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Aldi bejelentette, hogy folytatja az alapvető élelmiszerek körében a tartós és jelentős árcsökkentést, és terméktől függően 20–23 százalékkal alacsonyabb áron kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait. A CBA 20 százalékot meghaladó mértékű árcsökkentést hajtott végre a trappista sajtoknál ugyancsak március 1-jétől. A Lidl sem sokat késlekedett, március 6-tól, hétfőtől nagymértékben és tartósan csökkenti a kínálatában található, legnépszerűbb sajtok árát. Ezzel a sajtok ára kiszereléstől és típustól függően akár 25 százalékkal csökken. Ezeket követően az vált kérdésessé, hogy a többi bolt, mint a Tesco, a Spar vagy éppen a Penny hogyan reagál az az árháború újabb felvonásáraírja a Világgazdaság.

 

A Tesco külön utat jár

A direkt árcsökkentést helyett a Tesco exkluzív vásárlási kedvezményekre építi a stratégiáját, azt állítva, hogy ezzel a fogyasztók optimalizálni tudják a háztartási kiadásaikat. „Célunk, hogy vásárlóinknak ne kelljen kompromisszumot kötniük vagy lemondaniuk egyes termékekről” – húzták alá.

Ezért a Tescónál nem egyetlen termék árát csökkentik, hanem a bevásárlókosár teljes tartalmára figyelnek.

 

A Spar sem áll be a sorba

A Spar egyértelművé tette a Világgazdaságnak, hogy nem áll be abba a sorba, amelybe az Aldi vagy a Lidl. „Saját akciós és árképzési politikával rendelkezünk, amelynek célja a versenyképes árak biztosítása a fogyasztók irányába” – fogalmazott tömören Maczelka Márk kommunikációs vezető.  

 

A promóciók az új kedvenceik a kereskedőknek

A Pennynél arra hivatkoztak, hogy az árképzési folyamataik üzleti titoknak minősülnek, így ebben a kérdéskörben nem áll módjukban nyilatkozni. Ez egyébként csak azért érdekes, mert néhány hete még minden további nélkül számoltak be arról, hogy 20 százalékkal csökkentik a vaj árát. A visszafogottságukat ezúttal az magyarázhatja, hogy a friss akciós újságjuk szerint egyelőre nem alkalmazzák az árcsökkentést a trappista sajtnál. Viszont több tucatnyi termék árát faragták le 20-30 százalékkal. A piaci szereplők egyébként hosszú távon éppen erre, a promóciók közkedveltségének megugrására számítanak. A különböző rugalmas akciók lesznek a leghatékonyabb eszközök a kiskereskedelem szereplőinek kezében abban a küzdelemeben, amely a vásárlókért zajlik, és tétje a forgalom helyrebillentése, amely az elmúlt fél évben súlyos veszteségeket szenvedett el.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Pexels)
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.