Az Aldi bejelentette, hogy folytatja az alapvető élelmiszerek körében a tartós és jelentős árcsökkentést, és terméktől függően 20–23 százalékkal alacsonyabb áron kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait. A CBA 20 százalékot meghaladó mértékű árcsökkentést hajtott végre a trappista sajtoknál ugyancsak március 1-jétől. A Lidl sem sokat késlekedett, március 6-tól, hétfőtől nagymértékben és tartósan csökkenti a kínálatában található, legnépszerűbb sajtok árát. Ezzel a sajtok ára kiszereléstől és típustól függően akár 25 százalékkal csökken. Ezeket követően az vált kérdésessé, hogy a többi bolt, mint a Tesco, a Spar vagy éppen a Penny hogyan reagál az az árháború újabb felvonására – írja a Világgazdaság.
Különböző módokon hajtják végre az árcsökkentést a boltokban
Abban nincs vita, hogy drágák az élelmiszerek, de mindenki másképp csökkenti az árait.

A Tesco külön utat jár
A direkt árcsökkentést helyett a Tesco exkluzív vásárlási kedvezményekre építi a stratégiáját, azt állítva, hogy ezzel a fogyasztók optimalizálni tudják a háztartási kiadásaikat. „Célunk, hogy vásárlóinknak ne kelljen kompromisszumot kötniük vagy lemondaniuk egyes termékekről” – húzták alá.
Ezért a Tescónál nem egyetlen termék árát csökkentik, hanem a bevásárlókosár teljes tartalmára figyelnek.
A Spar sem áll be a sorba
A Spar egyértelművé tette a Világgazdaságnak, hogy nem áll be abba a sorba, amelybe az Aldi vagy a Lidl. „Saját akciós és árképzési politikával rendelkezünk, amelynek célja a versenyképes árak biztosítása a fogyasztók irányába” – fogalmazott tömören Maczelka Márk kommunikációs vezető.
További Gazdaság híreink
A promóciók az új kedvenceik a kereskedőknek
A Pennynél arra hivatkoztak, hogy az árképzési folyamataik üzleti titoknak minősülnek, így ebben a kérdéskörben nem áll módjukban nyilatkozni. Ez egyébként csak azért érdekes, mert néhány hete még minden további nélkül számoltak be arról, hogy 20 százalékkal csökkentik a vaj árát. A visszafogottságukat ezúttal az magyarázhatja, hogy a friss akciós újságjuk szerint egyelőre nem alkalmazzák az árcsökkentést a trappista sajtnál. Viszont több tucatnyi termék árát faragták le 20-30 százalékkal. A piaci szereplők egyébként hosszú távon éppen erre, a promóciók közkedveltségének megugrására számítanak. A különböző rugalmas akciók lesznek a leghatékonyabb eszközök a kiskereskedelem szereplőinek kezében abban a küzdelemeben, amely a vásárlókért zajlik, és tétje a forgalom helyrebillentése, amely az elmúlt fél évben súlyos veszteségeket szenvedett el.
Borítókép: illusztráció (Fotó: Pexels)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Már most népszerű az Otthon start
A főváros és az agglomeráció egyes települései számítanak a legnépszerűbb célpontoknak.

Hoppá! Ennyivel mennek fel az árak Ausztriában
Ott sincs kolbászból a kerítés.

Szó sem lehet arról, hogy az Európai Unió adóztassa a vállalatokat
Az uniós költségvetés tervezetében szereplő javaslatot a vállalatok és a politikusok is gyűlölik.

Szijjártó Péter: Ha valami a gazdaságban jól működik, akkor azt politikusok inkább ne rontsák el
Magyarország továbbra is a kínai beruházások első számú európai célpontja kíván maradni.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Már most népszerű az Otthon start
A főváros és az agglomeráció egyes települései számítanak a legnépszerűbb célpontoknak.

Hoppá! Ennyivel mennek fel az árak Ausztriában
Ott sincs kolbászból a kerítés.

Szó sem lehet arról, hogy az Európai Unió adóztassa a vállalatokat
Az uniós költségvetés tervezetében szereplő javaslatot a vállalatok és a politikusok is gyűlölik.

Szijjártó Péter: Ha valami a gazdaságban jól működik, akkor azt politikusok inkább ne rontsák el
Magyarország továbbra is a kínai beruházások első számú európai célpontja kíván maradni.