Nem a háztartások generálják a többletkeresletet

Megduplázta a 2021-es évben mért növekedését a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. tavaly, ezzel a forgalma megközelítette az ezermilliárd forintot. A cég eredményeit bemutató sajtóeseményen arról is szó esett, hogy a vállalat számított az árstopok érvényességének meghosszabbítására.

Hőnyi Gyula
2023. 04. 19. 14:35
Spar Forrás: Spar.hu
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentősen nőtt az igény az árstopos termékek iránt a Spar üzleteiben, de nem csak a civil vásárlók tekintetében – közölte egy tegnapi, a cég éves eredményeit bemutató sajtótájékoztatón Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója. Elmondás szerint ma már az a helyzet, hogy olcsóbb egy étteremnek a Sparban beszereznie a burgonyát, a cukrot vagy a tejet, mint a saját beszállítóitól. 

 

A többletkeresletet tehát nem a háztartások felhalmozása, hanem a kis éttermi vállalkozások igénye generálja, innen nézve nem véletlen az árstoppal érintett termékek esetében a Spar-üzletekben érvényben lévő mennyiségi korlátozás. 

 

A vállalkozások részéről érzékelhető keresletnövekedés heti több száz milliós kiesést jelent a vállalat számára, ami nagyobb veszteség, mint az extraprofit adó – jelezte az ügyvezető igazgató. Heiszler Gabriella ugyanakkor nem lepődött meg az árstopok megmaradásán, a cég készült rá. 

Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője, Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezetője, Szalay Zsolt, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója és Vonier Eduard, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat éves eredményeit bemutató sajtótájékoztatón
Fotó: Spar.hu

Az inflációval kapcsolatban az ügyvezető igazgató megjegyezte, hogy  van egy belső mérőszámuk, amely a Spar üzleteiben levő inflációt mutatja. A céljuk, hogy minden hónapban 2-3 százalékponttal alacsonyabb maradjon a Spar boltokban az árnövekedés, mint az országos átlag. Ezt akciókkal és állandó vagy eseti árcsökkentéssel igyekeznek elérni – közölte az ügyvezető. 

 

Jó évet zárt a vállalat: a 2021-es 7,2 százalékos növekedés után 2022-ben 15,6 százalékos forgalombővülést produkált a Spar kereskedelmi hálózata, így a forgalom tavaly elérte a 915,7 milliárd forintot – derült ki a társaság tájékoztatóján. A növekedés infláció alatti, de jóval nagyobb, mint a Központi Statisztikai Hivatal által mért tavalyi kiskereskedelmi forgalom bővülése.

 

A cég az éves fordulónapon, vagyis tavaly december 31-én 623 (úgynevezett márka-, vagyis franchise partnerekkel együtt számolt) üzletet működtetett országszerte, ezzel az egyik legnagyobb kereskedelmi láncnak számít itthon. Tavaly két új áruházzal bővítette a hálózatát, 11-et pedig megújított. A fejlesztésre fordított összeg 18,6 milliárd forint volt. Éves szinten a társaságnak harmincmilliárd forint körüli fejlesztési keret áll a rendelkezésére, a maradék a logisztikai és egyéb beruházásokra ment el.

A tájékoztatóból kiderült, hogy a cég online kereskedelmi hálózata eddigi legnagyobb bővülését hozta, 150 ezer megrendelést bonyolított le és nagyjából húsz új helyszínt kapcsolt be a kiszállítási rendszerbe. Ugyanakkor ténykérdés, hogy nem az online értékesítés növekedése hozza a profitot a társaságnak.

A Spar nemcsak ebben emelkedik ki a magyar kiskereskedelmi piacból, hanem abban is, hogy az elmúlt öt év alatt megduplázta árbevételét. Ez teljesen egyedi ebben a szegmensben. Sokat segített a franchise rendszer elindulása és persze az is, hogy mára a második legnagyobb húsfeldolgozóvá vált. A Spar bicskei húsüzeme a hazai piacon a Bonafarm után a második legnagyobb. Tavaly 46 ezer tonna húst dolgozott fel.

Borítókép: Jó évet zárt a vállalat (Fotó: Spar.hu)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.