Klímapolitika: egyre több csontváz esik ki a szekrényből

Amerikában huszonötször annyian halnak meg évente a hideg miatt, mint amennyi embert a meleg öl meg.

2024. 10. 15. 5:05
Illusztráció Fotó: Anadolu via AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Ha túl közelről nézünk egy problémát, akkor a megoldási kísérleteinkkel gyakran csak még nagyobb galibát okozhatunk. A klímapolitikában egyre több ilyen csontváz esik ki a szekrényből – hívta fel a figyelmet a fejleményekre a közösségi oldalán Hortay Olivér, a Századvég klíma- és energiapolitikai üzletágának vezetője.

Jelezte: Joe Biden amerikai elnök például kijelentette, hogy az egyre fokozódó hőhullámok jelentik az „első számú időjárással összefüggő gyilkost” az Egyesült Államokban. Ezért még több pénzt kellene fordítani a zöldátállásra.

–  Való igaz, az éghajlatváltozás, illetve az abból fakadó hőhullámok fontos problémát jelentenek. Igen ám, de egyet hátrébb lépve érdemes azt is leszögezni, hogy ma az Egyesült Államokban huszonötször annyian halnak meg évente a hideg miatt, mint amennyi embert a meleg öl meg – emelteki a szakértő.

Szerinte a zöldátállás átmenetileg magasabb energiaárakat eredményez, ami több hideg okozta halálesethez vezet, ráadásul a hőhullámok ellen a legtöbben légkondicionálóval védekeznek, ami növeli a káros kibocsátásokat. A fő kérdés tehát, hogy milyen perspektívából tekintünk az időjárás okozta kihívásokra.

– A radikális zöldek egydimenziós célrendszerében csak a kibocsátások csökkentése létezik. Ha azonban emberéleteket szeretnénk menteni, a probléma hirtelen sokrétűbbé válik, és a törekvések között egyensúlyoznunk kell – tette hozzá az üzletágvezető. 

 

 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.