Dübörög a lakásbiztosítási kampány

A tavalyinál is több lakásbiztosítást cserélhetnek le az ügyfelek az idei kampányban.

2025. 03. 13. 13:01
Újépítésű lakások
Illusztráció Fotó: NurPhoto via AFP Forrás: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A márciusi lakásbiztosítási kampány végére mintegy 360 ezer szerződésváltásra és további négyszázezer szerződés átdolgozására számít a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) – közölték a szervezet vezetői csütörtöki budapesti sajtótájékoztatójukon.

Felidézték, hogy a tavalyi kampány során mintegy háromszázezer biztosítást cseréltek le az ügyfelek és 340 ezer meglévő szerződést átdolgozva kötöttek újra. Március második felében tovább erősödő lakásbiztosítási kampányt vár a FBAMSZ, idén erősebb lett a biztosítói verseny – jelezte Papp Lajos, a szövetség elnöke. 

Hozzátette: a korábbi tapasztalatok szerint a szerződést váltó ügyfelek jelentős része az utolsó héten fog lépni. A FBAMSZ elnöke elmondta: 

míg a szerződések átdolgozása jellemzően a biztosítók közvetlen megkeresése során történik, az új szerződések kiválasztásában és megkötésében jelentős a független alkuszok szerepe; közreműködésükkel kötötték az eddigi tapasztalatok szerint a márciusi kampány új szerződéseinek mintegy negyven százalékát.

Baksa Melinda, a FBAMSZ elnökségi tagja ismertette: a szövetség saját adatai szerint a kampányban megkötött lakásbiztosítások átlagos díja 36 ezer forint körül mozog, ami gyakorlatilag megegyezik az előző évi kampányban tapasztalt átlaggal.

Átlagosan az éves biztosítási díj 12–18 százalékát, öt-hatezer forintot megspórolhatnak azok, akik tavaly, az első lakásbiztosítási kampány során is változtattak. Akik viszont több mint három éve nem vizsgálták felül meglévő biztosításukat, akár harminc-negyven százalékos, mintegy 32 ezer forintos megtakarítást is elérhetnek, jobb szolgáltatási érték mellett – hívta fel a figyelmet. A tavalyinál nagyobb az érdeklődés a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások iránt, az alkuszok által közvetített lakásbiztosítások 28-30 százaléka ebből a körből került ki – közölte.

Besnyő Márton, a FBAMSZ gépjárműbiztosítási és digitális szekciójának vezetője elmondta: a hazai lakóingatlanok 71 százaléka, mintegy 3,3 millió otthon biztosítva van, ami európai viszonylatban is jó arány, ugyanakkor Magyarországon tízből nyolc lakás alulbiztosított. Az új szerződés megkötésekor fontos szempont ennek kiküszöbölése – hangsúlyozta.

A szakember példaként említette a megfelelő újjáépítési érték beállítását; ma már négyzetméterenként legalább hatszázezer forinttal kell számolni a megfelelő biztosítási fedezet eléréséhez. Az ingóságok esetében is nagyon gyakori az alulbecslés, az ügyfelek által gondoltnál akár száz százalékkal is nagyobb lehet ezek tényleges összértéke - tette hozzá. A tavalyi kampányhoz képest változás, hogy az új szerződések egységesen május 1-jén lépnek életbe. 

A régi szerződések felmondásának március 31-én éjfélig be kell érkeznie a meglévő biztosítóhoz, és felmondás esetén mindenképpen rendezni kell a meglévő biztosítás díját –hívta fel a figyelmet.

Papp Lajos, a szövetség elnöke kiemelte: a kampány lehetővé teszi, hogy sokkal jobb ár-érték arányú biztosítást kössenek az ügyfelek. Jelezte ugyanakkor, hogy a legtöbben az ár alapján választanak, pedig a biztosítási díj szintjénél fontosabb, hogy a megkötött szerződés megfelelő biztosítási fedezetet nyújtson minden fontos kockázatra.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.