Médiakampány az oltásért Olaszországban
Óriási médiakampánnyal készül az olasz kormány, hogy meggyőzze az oltásról az állampolgárokat. Francesco Totti olasz világbajnok labdarúgó mellett a sport és a kultúra több híressége is óriásplakátokon és rövidfilmeken keresztül hirdeti, az oltás jelenti az egyedüli kiutat a vészhelyzetből.
Tévécsatornákon, újságokban és a világhálón közvetítik majd, hogy nincs ok a félelemre, minél többen oltassák be magukat. Eddig kétszázezer visszalépést regisztráltak, de ami még súlyosabb, megtört a bizalom az oltásban. Mario Draghi olasz miniszterelnök is az AstraZeneca-vakcinával oltatja be magát.
Forrás: Rep.repubblica.it ; Ilgiornale.it; Affaritaliani.it
Brüsszel szabályozni akarja a szexista reklámokat
A belga fővárosnak jelenleg nincs olyan törvénye, amely egyértelműen tiltaná a szexista reklámokat, de Pascal Smet városfejlesztésért felelős államtitkár változtatni akar ezen.

Fotó: Brussels Times
Brüsszel jelenleg hatályos törvényei ugyan tiltják az egyének elleni diszkriminációt és a szexista megnyilvánulásokat, de nem szabályozzák a szexista tartalmakat egyes konkrétan meghatározható csoportokkal, például a nőkkel szemben. Belgiumnak azonban vannak olyan szövetségi törvényei, amelyeket Smet alkalmasnak ítél arra, hogy meghatározzák a fővárosi „békés élet” szabályait. Az indítvány egyik apropója volt a Bicky Burger egyik plakátkampánya 2019-ben, amelyen egy férfi kevert le egy nagy pofont egy nőnek, mert az nem a megfelelő hamburgert szolgálta fel neki.
Forrás: Brusselstimes.com;
A kísérleti szakasz második fázisába lépett az új olasz vakcina
Jelenleg 26 központban kilencszáz önkéntes személy oltatja be magát a ReiThera nevű, új olasz oltóanyaggal, akik között ismert személyiségek is vannak. A római Lazzaro Spallanzani, fertőzésekre szakosodott kórház laboratóriumaiban fejlesztett és Olaszországban előállított vakcina éves szinten százmillió dózis előállítását tervezi, amely komoly lökést adhat a lelassult oltási kampánynak.
Forrás: Affaritaliani.it