Betiltja a spanyol kormány a gyerekeknek szóló édességreklámokat
Alberto Garzón fogyasztási miniszter bejelentette: a jövő évtől se a televíziók, se a rádiók, se a nyomtatott és online sajtó nem reklámozhat csokoládét, süteményt, gyümölcslevet, energiaitalt és fagylaltot a gyerekeknek szánt idősávokban. A kormány célja, hogy a cégek ne buzdíthassák a 16 éven alattiakat az egészségtelen ételek fogyasztására. A jelenleg érvényben lévő, 2015-ben bevezetett reklámtörvény Garzón szerint nem hatékony a gyermekek egészségvédelmének tekintetében, ezért sürgősen új előírásokra volt szükség. A részletekkel kapcsolatban elmondta, a televízióban megerősített védelmi menetrend lép érvénybe: a gyermekeknek szóló műsorok előtt, alatt vagy után, illetve a kifejezetten nekik szóló csatornákon nem lehet majd édességreklámokat sugározni. Ugyanez a szabály vonatkozik majd a mozikra is, amikor gyermekfilmet vetítenek. Az internetről is eltüntetik az ilyen típusú hirdetéseket, amelyekkel a gyerekek jelenleg rendszeresen találkoznak a közösségi oldalakon, ahol ráadásul célirányosan bombázzák őket a káros élelmiszerek reklámjaival. Felmérések szerint Spanyolországban a 6–9 éves gyerekek 17 százaléka elhízottnak számít, 23 százaléka pedig jelentős túlsúllyal küzd.
Forrás: El Mundo
Transznemű gyerekkel reklámoz a Twix csokoládé
A transznemű gyerekek tematikájára építi új reklámkampányát az eddig népszerű amerikai Twix csokoládé. Az idei halloween előtt debütáló film azonban nem csak egy transznemű gyerek szerepeltetése miatt osztotta meg azonnal az amerikai fogyasztókat, hiszen az alapötlet szinte észrevétlen maradt az alkotás egy másik figyelemfelkeltő eleme miatt. A közösségi médiában kommentelők szerint a film egyértelműen a transzneműség előtt értetlenül álló, összezavarodott, és életkoruknak megfelelően – azaz leplezetlen kritikával, nem túl diplomatikusan – reagáló gyerekek elleni erőszakra buzdít.