Egy japán étteremtulajdonos eléggé komolyan veszi a szokást, amely a ramenéttermek alapszabálya: egyél gyorsan és menj. Olyannyira komolyan, hogy elkezdte mérni, mennyi idő alatt kezdenek el enni a vendégei – írja a CNN.
Az éttermes tapasztalatai alapján azok, akik a leghosszabb ideig vártak, hogy belekóstoljanak a forró levesükbe, általában videókat néztek a telefonjukon, ezért úgy érezte, itt az ideje a saját kezébe venni a dolgot.
Öt éve üzemel a Kota Kai étterem, s ez idő alatt a tulajdonos a felhalmozott tapasztalatiból merítve úgy döntött idén márciusban, az ő vendéglátóhelyén nem lesz lézengés, telefonnyomkodás meg értelmetlen időtöltés. Egyszerűen megtiltotta a vendégeknek, hogy a forgalmas időszakokban okostelefonon nézelődjenek, amivel hátráltatják a haladási időt. A tulajdonos új szabálya forró vitatémát generált a médiában.
„Egyszer, amikor nagy volt a forgalom, észrevettünk egy vendéget, aki négy percig nem kezdett el enni” – mondja az étteremtulajdonos, hozzátéve, hogy a vendég videókat nézett a telefonján, miközben az étel kihűlt előtte.
Ilyen biztosan nem fordul többet elő az új szabályozás értelmében.