Négy percig nem kezdett el enni a vendég, a tulajdonos betiltotta a telefonhasználatot az étteremben

A japán éttermes tapasztalatai alapján túl sok időt töltenek a vendégek az okostelefon nyomkodásával

Magyar Nemzet
Forrás: CNN2023. 04. 03. 12:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy japán étteremtulajdonos eléggé komolyan veszi a szokást, amely a ramenéttermek alapszabálya: egyél gyorsan és menj. Olyannyira komolyan, hogy elkezdte mérni, mennyi idő alatt kezdenek el enni a vendégei – írja a CNN

Az éttermes tapasztalatai alapján azok, akik a leghosszabb ideig vártak, hogy belekóstoljanak a forró levesükbe, általában videókat néztek a telefonjukon, ezért úgy érezte, itt az ideje a saját kezébe venni a dolgot.

Öt éve üzemel a Kota Kai étterem, s ez idő alatt a tulajdonos a felhalmozott tapasztalatiból merítve úgy döntött idén márciusban, az ő vendéglátóhelyén nem lesz lézengés, telefonnyomkodás meg értelmetlen időtöltés. Egyszerűen megtiltotta a vendégeknek, hogy a forgalmas időszakokban okostelefonon nézelődjenek, amivel hátráltatják a haladási időt. A tulajdonos új szabálya forró vitatémát generált a médiában. 

„Egyszer, amikor nagy volt a forgalom, észrevettünk egy vendéget, aki négy percig nem kezdett el enni” – mondja az étteremtulajdonos, hozzátéve, hogy a vendég videókat nézett a telefonján, miközben az étel kihűlt előtte.

Ilyen biztosan nem fordul többet elő az új szabályozás értelmében. 

Borítókép: a japán levesező, ahol betiltották a mobilhasználatot (Fotó: CNN)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.