Amint arról korábban írtunk, Soros György amerikai baloldali oligarcha az Egyesült Államokban országszerte több mint 200 rádióállomást vásárolt meg az amerikai választás előtt nem sokkal, azt megelőzően pedig, februárban is jelentős vásárlást eszközölt. Soros befektetési cége, a Soros Fund Management februárban 400 millió dollárt pumpált az Audacyba, amely Amerikában több mint 220 állomást üzemeltet, és az iHeartMedia után a második legnépszerűbb rádióállomás-hálózat, amely korábban konzervatív szakértőknek is teret adott. Ám ez nem volt elég Sorosnak, szeptember közepén további médiafelületeket vásárolt.
A választások előtt nem sokkal az amerikai Szövetségi Hírközlési Bizottság (FCC) jóváhagyta azt az üzletet, amely a szokásos felülvizsgálati eljárás megkerülésével, gyorsított ütemben jött létre.
A bizottság három demokrata tagja megszavazta a döntést, míg a két republikánus tag ellene szavazott. Az FCC szabályai szerint az amerikai rádióállomásokban a külföldi cégek tulajdonrésze nem haladhatja meg a 25 százalékot.
A vásárlásra tett ajánlatához Soros külföldi befektetést vett igénybe, és egy beadványban azt kérte, hogy a bizottság tegyen kivételt a szokásos felülvizsgálati eljárás alól. A Soros-birodalomnak sürgős volt az ügylet, hiszen így tudták biztosítani befolyásuk fokozását az amerikai elnökválasztás során, amelyben nyíltan és egyértelműen a demokratákat támogatják.