A tárlat a folyamatos átmenetiség állapotát állítja középpontba, azt a pillanatot ragadja meg a folyamatból, amelyben a jelen kitágul, s a képzőművészet eszközeivel közelről figyelhetők meg az állapot jellemzői, belső történései. Mintha egy sűrűsödési pont, azaz a jelen összes egyszerre benne zajló folyamatát egyben és folyamatosságában látnánk, kimerevítve az utolsó előtti pillanatot. A kiállított munkák tanúsága szerint a múlt feldolgozásának igénye mellett a jövő vizsgálata is mind hangsúlyosabbá válik a képzőművészeti gyakorlat szintjén, amennyiben lehetőséget ad arra, hogy bizonytalan jelenünk mint átmeneti korszak megértésére és vizsgálatára a lehetséges jövő elemzésén keresztül tegyünk kísérletet.
Elsőként a KÉK – Kortárs Építészeti Központ együttműködésével a Bartók Béla úton lesz látható Oto Hudec szlovák alkotó installációja július 22-től. A multimédiás művész Nomadia című munkája a sátrat idézi meg mint az ideiglenes építészet archetipikus formáját, többek között a nomád létformát élő népek, menekültek, illetve túrázók sátrait.
Ezt követően az Ejtech formáció installációja a Vörösmarty téren áll össze egyedi hangtérré. A hanginstalláció a Műhely/ONYX előszobája partnerségével augusztus 3-tól látogatható. Mindkét villámesemény mindössze néhány hétig várja az érdeklődőket.
A Ludwig Múzeumban látható kiállítás záróeseményeként nyílik meg Jeannette Christensen norvég alkotó zseléinstallációja, ami a nyár végétől egy hónapon keresztül, a közönség szeme láttára alakul át egy rendhagyó pincehelyiségben.A nemzetközi csoportos kiállítás nem először nyújt alkalmat arra, hogy a látogató olyan, több kurátor által közösen kidolgozott keresztmetszettel ismerkedjen meg egy-egy élesen körvonalazott elgondolás kapcsán, amely aktualitását vagy relevanciáját nézve szakmailag és egyéneken túlmutatóan foglalkoztatja a kurátorokat, többrétű, sokoldalú megközelítésmódot nyújtva az érdeklődőknek.