Ha valaki szereti a különleges filmeket, akkor a Toldi mozi kiváló célpont lehet. Tematikus filmheteik között az elmúlt években bőven találhattunk például finn, japán programsorozatot. Most viszont nem egy etnikai csoporton, hanem a társadalom több mint felét alkotó nőkön van a hangsúly. A Női terek programjában – legyen szó akár fikcióról, akár valós történetről – az utóbbi évtizedek spanyol, illetve latin-amerikai alkotásai közül válogathatunk. A kiválasztott rendezőnők munkájuk során arra összpontosítanak, hogy a képek és a szavak útján megismerhessék önmagukat, és találkozások születhessenek.
A Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona (MIFDB) fesztivál három évtizedes története során a feminista megmozdulásokat helyezte középpontba. Az évforduló alkalmából, a Cervantes Intézet felkérésére a Női terek – Sokatmondó képek című válogatás a fesztivál múltjába mint ihlető forrásba enged betekintést.
A sorozat október 11-én Pilar Monsell 2015-ös África 815 című kreatív dokumentfilmjével indul.
Ez egy olyan saját narratívát mozgató alkotás, amelyben a rendező nagy bátorsággal írja újra apjának több szálon futó életét. Az apa, Manuel Monsell 1964-ben katona volt egy szaharai spanyol kolóniában. Ez idő alatt készült fényképei és naplója segítségével Pilar Monsell a romantikus szerelem és az ideális család mítoszát állítja szembe a valós vágyakkal és az önkereséssel.
Október 12-én Laura Herrero 2019-es dokumentfilmjét, a La mamit vetítik.
Ebben a konzumhölgyek – a mexikóvárosi Barba Azul Klubban dolgozó nők, a ficherák – életébe nyerhetünk betekintést. A történetek rögzítése során az etikus megközelítés is fontos szerepet játszott. A főszereplő Doña Olga, akit mindenki Maminak szólít. Már negyvenöt éve van a szakmában, jelenleg a női öltöző felelőse. Támogatja a lányokat, és gondoskodik arról, hogy a helyiség, ahol személyes tárgyaikat tartják, mindig rendben legyen.
Október 13-án, pénteken látható A mozikedvelők című dokumentumfilm.
Az alkotás három nyugdíjas nőről szól. Egyikük Buenos Airesben, másikuk Madridban, a harmadik Montevideóban él. Bár a köztük lévő földrajzi távolság nagy, mégis van valami közös bennük: a mozi iránti rajongás. A kamera előtt szokatlan beszélgetésbe kezdenek, boncolgatva a kulturális és a filmvilág sztereotípiáit.
Október 14-én mutatják be Celia Rico első filmjét.
A 2018-as Utazás egy édesanya szobájába igazi áttörésnek számított a spanyol filmvilágban. Tizennyolc nevezést kapott különböző díjakra, a San Sebastián-i Nemzetközi Filmfesztiválon elnyerte az Ifjúsági díjat, valamint a legjobb filmért járó Asecan-díjat is. A film bravúrosan jelenít meg egy anya–lánya kapcsolatot. Leonor és anyja, Estrella kapcsolata meginog, amikor a lány úgy dönt, hogy elköltözik otthonról. A dolgok, melyeket nem beszélnek meg egymással, de amelyekkel mindkettőjüknek szembe kell nézni, utazásra kényszerítik őket. Az út nemcsak valóságos, hanem lelki is, amely során szembesülnek saját egyéniségükkel és feladatukkal. A kettős identitás útjai ezek, amelynek gyökerei a terekben és az egymással megosztott mindennapi gesztusokban rejtőznek.
A sorozat október 15-én, vasárnap rövidfilmekkel zárul:
a 2022-es TRAMA fesztivál három díjnyertes alkotását mutatja be. A rendezőnők célja, hogy audiovizuális eszközökkel, a filmek nyelvén reflektáljanak a feminizmus kapcsán felmerülő viták témáira.
További információ, jegyvásárlás itt, a Toldi mozi honlapján.