1986-ban a kommunista Lengyelországban ismeretlenek betörtek a gnieznói székesegyházba, megrongálták a lengyel kereszténység és államalapítás egyik legjelentősebb alakja, Szent Adalbert hamvait őrző síremléket, és ellopták róla a szentet ábrázoló ezüstszobrot. A bűncselekmény felgöngyölítésével a nem túl tapasztalt Andrzej Baran nyomozót bízták meg, aki tisztában volt vele, hogy két évvel a nagy felháborodást kiváltó politikai gyilkosság, a kommunistaellenes Jerzy Popieluszko atya meggyilkolása után feszült a közhangulat az újabb egyházellenes bűncselekmény miatt. A történet szerint a nagy ambícióval megkezdett nyomozás során Andrzejben kétség ébredt, hogy a szobor ellopása esetleg egy belügyes játszma része-e.
A filmnek misztikus töltetet ad a vallási tartalom: Szent Adalbert gieznói sírja fontos szerepet játszott a lengyel egyház- és államalapításban, hasonlóan szimbolizálja a lengyel államiságot, mint Magyarországon a Szent Jobb – ennek fényében különösen érthető, miért okozott közfelháborodást a filmbeli ereklyetartó szoborral kapcsolatos incidens.
A lengyel–magyar koprodukcióban, a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával készült film június 27-től érkezik országszerte a mozikba. Budapesten az Uránia Nemzeti Filmszínházban, a Puskin, Művész és Tabán moziban láthatják az érdeklődők, emellett a megyeszékhelyek közül egyebek mellett Szegeden, Debrecenben, Miskolcon, Pécsett és Szolnokon, valamint több vidéki városban is vetíteni fogják. A film díszbemutatóját június 25-én az Uránia Nemzeti Filmszínházban rendezik, ahol a közönség találkozhat Sebastian Buttny rendezővel és az alkotókkal, köztük a stáb magyar tagjaival.