Éveken át FT-86-ként ismertük a Toyota Subaruval közösen fejlesztett sportkocsiját, amelynek szériaváltozata a GT 86 nevet kapta végül. Csak Európában hívják így az autót, a japán piacon egyszerűen Toyota 86-ként forgalmazzák majd; a GT 86 jelölést a cég GT-s öröksége miatt, illetve a Corolla GT előtti tisztelgés jeléül választotta a Toyota.
A tanulmányhoz képest kicsit visszafogottabbá vált a 2+2 üléses kupé formavilága, ha úgy tetszik, az európai ízlés felé mozdultak el a dizájnerek. Padlólemezén a Subaru még bemutatásra váró társmodelljével, a BRZ-vel osztozik a GT 86, közös a Subaru-féle négyhengeres bokszermotor is, amelynek közvetlen befecskendezéses rendszere ellenben a Toyoté.
Az utastér alapvetően egyszerű, ha nem lennének fémpedálok, bármilyen autóban elmenne. Megkapta a Toyota történetének eddigi legkisebb kormányát a kupé, átmérője 365 milliméter.
A GT 86 4240 milliméter hosszú, 1775 milliméter széles és 1285 milliméter magas, tengelytávja 2570 milliméter. Ezzel a Toyota szerint a piac jelenlegi legkompaktabb 2+2 üléses kupéjának számít. A kétliteres, keresztben beépített bokszermotor teljesítménye 200 lóerő, legnagyobb nyomatéka 205 Nm. Nincs még információ az autó tömegéről, a súlyeloszlás viszont közel tökéletes, 53:47 arányú az első tengely javára. A súlypont mindössze 475 milliméteres magasságban van.
Előre MacPherson rendszerű, hátulra kettős keresztlengőkaros felfüggesztések kerültek, az alapmodell 17 colos felniken ül. A váltó hatfokozatú kézi, opciósan hatfokozatú automata is elérhető.

Kemény üzenetet küldött Gyurcsány volt felesége, szorul a hurok Magyar körül