Betömködi a Passat kombi és a Tiguan között „tátongó” lyukat a Volkswagen, Tokióban mutatkozik be a Passat Alltrack. Semmi másról nincs szó, mint a Passat kombi terepcsomagos kiadásáról, a hasmagasságot három centivel megemelték, előre és hátra védőlemezeket csavaroztak fel, a küszöbök és kerékjárati ívek fekete toldatokat kaptak.
Furcsa, de csak opciós összkerékhajtással érkezik az Alltrack, a terepre szánt menetprogram egyébként ugyanaz, amely a Tiguanban és a Touaregben is található. Alapesetben a nyomaték 90 százaléka jut az első tengelyre, az eloszlás a körülményekhez igazodva dinamikusan változik.
A bezines kínálat a 160 lóerős, turbós 1,8-asból és a 210 lóerős, turbós kétliteresből áll, a kétliteres, BlueMotion technológiás dízelek 140 és 170 lóerősek. A 170 és 210 lóerős motorhoz alapáras a hatfokozatú DSG-váltó és a 4x4, a másik két blokkhoz hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik. Az 1.8 TSI-hez felárért sem rendelhető összkerékhajtás.

Magyar Péter nem vette észre, hogy saját magát ássa el