Csúcsra tör a 600 lóerős Lamborghini Urus SUV

Pekingben lerántották a leplet a Lamborghini új szabadidő-autójáról, az Urusról.

Automobil
2012. 04. 23. 9:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bemutatta második terepre szánt modelljét a Lamborghini, az LM002 után az Urustól jóval nagyobb sikert remél a gyártó. A szabadidő-autó egyelőre csak tanulmány, pozitív fogadtatás és a Volkswagen-konszern jóváhagyása után legkorábban 2016-ban kerülhet piacra.

Formailag nem hozott meglepetést az Urus, front része az Aventadorra emlékeztet, a kupésan húzott hátsó rész a BMW X6-ot idézi. Az autó 4,99 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,66 méter magas, 120 milliméterrel hosszabb, 16 milliméterrel szélesebb és 30 milliméterrel alacsonyabb az X6-nál.

A padlólemez ugyanaz, amelyre a Bentley EXP 9 F tanulmány is épült, ez kerül a következő Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne és Audi Q7 alá is. Közös lehet az alkatrészek egy része is. Csak annyit tudni a motorról, hogy 600 lóerős és kategóriája legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátását kínálja, a szériaváltozatba valószínűleg V10-es és/vagy V8-as turbó kerül. Az erőt duplakuplungos váltó továbbítja mindkét tengelyre.

Kívül-belül sok karbonszálas anyagot használt a Lamborghini, az Urus súlypontja alacsonyra került, vezethetősége jobb a kategóriában megszokottnál. A felfüggesztés magassága állítható, hogy keményebb terepen se akadjon el az inkább aszfaltra tervezett SUV. Az utastér négyszemélyes, így a Lamborghini szerint családi autóként is használható az Urus.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.