A Zoe Phobic már jó ideje ott volt a tudatalattimban, ám csak néhány hete találtam rá úgy igazán. Pedig nagyon várhatott rám, hiszen pont nekem való. Színeiben, vonalaiban, és – korántsem elhanyagolható módon – árkategóriában. Ez utóbbi annak köszönhető, hogy a tervező egy korosztályba tartozik megcélzott vásárlóival, így saját bőrén tapasztalja a fiatal egyetemisták körében elterjedt „pénztárcaszűkület” nevű betegséget. Bátran állíthatom, hogy egy Zoe Phobic-darabot bárki megengedhet magának, aki a konfekcióboltokban szokott vásárolni, ráadásul „hazai terepen”, hiszen Szimon Ágnes Nóra, azaz Ágo showroomja, a KNIT Showroom a Váci utca 25. alatt található.
Mindazonáltal annak is fontos tudatában lennünk, hogy a magyar tervezők árai legtöbb esetben miért is olyanok – jelentése esetenként: megfizethetetlen –, amilyenek. Erről azonban sokszor külső tényezők tehetnek – a lehetetlen munkakörülmények, illetve a varrodák elutasító hozzáállása –, s nem a tervezők „elszállása”, ám ezt a vásárlók gyakran félreértik. A Monofashion Shopnak készített vendégkollekciója kapcsán faggattam kicsit a Zoe Phobic létrehozóját, noha a végére kissé szomorkás lett a légkör a magyar divatipar élhetetlen körülményei miatt. Újabb példa egy olyan, méltatlanul mellőzött tervezőre, akinek nemzetközi viszonylatban nagyobb a népszerűsége, mint saját hazájában.
Hogyan kezdődött a pályafutásod? Tanultad valahol a ruhatervezést, vagy autodidakta módon sajátítottad el a fortélyokat?
A tervezést még a gimnázium alatt kezdtem, 2007 körül. Divatrajzmániával kezdődött, kiegészítő készítéssel folytatódott, majd mikor elkezdtem egy divat-stílustervező képzést, átváltottam ruhákra.
Kiket céloz meg a Zoe Phobic?
A Zoe Phobic márkát tudatosan építettem ki egy bizonyos réteg számára, ők a 20-25 éves korosztály. Természetesen rajtuk kívül is vannak vásárlóim, de ezzel a csoporttal találtuk meg egymást a legjobban. Őket nemcsak a ruhák formájával, stílusával és hangulatával igyekszem „megfogni”, hanem az elérhető árakkal is. Mivel még én is ebbe a csoportba tartozom, saját bőrömön tapasztalom, hogy ez mennyire fontos tényező a küllem mellett. Persze ezt még meg kell szokniuk az embereknek, hogy normális áron is hozzájuthatnak egyedi darabokhoz, hiszen általánosságban nem ez a jellemző, és ez sajnos rögzült is a fejekben.